شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#بازار خودرو#قیمت#خودروهای داخلی

قیمت این خودروها 30 تا 50 درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد با اشاره به رکود بازار خودرو از اوایل شهریور گفت: از ابتدای سال به طور میانگین قیمت خودروهای داخلی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد و خودروهای خارجی ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

قیمت این خودروها 30 تا 50 درصد کاهش یافت

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

حسین حسینی در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو از اوایل شهریور در رکود به سر می‌برد و قیمت‌ها ثابت بوده و خرید و فروشی انجام نمی‌شود. از ابتدای سال به طور میانگین قیمت خودروهای داخلی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد و خودرو‌های خارجی ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص واردات خودروهای کارکرده افزود: بالاتر بودن قیمت خودروهای ۱۰ سال کارکرده از یک خودرو صفر کیلومتر که از نمایندگی‌ها خریداری می‌شود طبیعی نیست؛ بنابراین تا زمانی که مردم خودرو را یک کالای سرمایه‌ای تلقی کرده و نه یک کالای مصرفی، چنین تشنجات و نابسامانی‌هایی در بازار خودرو خواهد بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد تصریح کرد: امیدوارم مردم در بازار خودرو احساسات خود را کنترل کرده و خودرو را یک کالای مصرفی بدانند تا شاهد هیچگونه تنشی در بازار خودرو نباشیم. اگر خودروهای کارکرده با کیفیت و قیمت مناسب به فروش برسد، تاثیر بسیار خوبی برای بازار خودرو خواهد داشت، اما اگر اختلاف قیمتی بین خودروهای کارکرده و خودروهای صفر داخلی نباشد، تاثیری در بازار نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد تصریح کرد: قیمت‌ها رو به کاهش بوده و مردم برای خرید منتظر واردات هستند. تعطیلات رو به پایان بوده و تعداد مصرف‌کنندگان خودرو ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو با شروع مدارس هیچگونه تغییری نداشته و تنها شب عید تکانی بخورد.