شهر خبر

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران:

مشکل اساسی کشور گرانی مواد غذایی است/ اقشار ضعیف جامعه به ویژه خانواده شهدا در فشار هستند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روند افزایش تورم، مهم‌ترین مشکل جامعه را گرانی مواد غذایی دانست.

مشکل اساسی کشور گرانی مواد غذایی است/ اقشار ضعیف جامعه به ویژه خانواده شهدا در فشار هستند
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۸:۴۵:۳۵
اعتمادآنلاین |

کاظم صدیقی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: آنچه که امروز مشکل اساسی کشور است، مساله گرانی به خصوص گرانی مواد غذایی است که اقشار ضعیف جامعه به ویژه خانواده شهدا در فشار هستند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد:خانواده‌هایی که دختران فریب خورده‌ و یا زنان غافل دارند که امروز به بیگانه پرستی ، شیطان پرستی و هوا‌پرستی روی آورده و از پوشش شرافتمندانه بانوان دینی بیرون آمده و خودنمایی می‌کنند و خودشان را در معرض هوس بازان و دزدان ناموس قرار می‌دهند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیری که با کابینه دولت سیزدهم داشتند برای اولین‌بار از دولتی تمجید کردند، مقام معظم رهبری فرمودند من از همه دولت‌ها حمایت کردم، اما از این دولت علاوه بر حمایت تمجید می‌کنم.

دولت سیزدهم بدون این‌که حساب خاصی برای قدرت‌های مدعی باز کند و به آنها امتیاز خاصی بدهد و بدون شرط و اجازه آنها موفق شد تا روابط خود را با کشورهای دنیا به صورت عزتمندانه گسترش داده و ارتباطات بین‌المللی خود را بدون آمریکا و اروپا مدیریت کند و در پیمان‌های بین‌المللی با افتخار عضویت پیدا کند.

صدیقی در ادامه بیان کرد: چندین نکته را حائز اهمیت می‌دانم ما سال ۶۰  و دوران کوپن را نیز به یاد داریم و بعد در دوران رفاه بودیم در سال ۱۴۰۰ نیز مساله خرید مرغ پیش آمد حضور داشتیم امروز درست است که قیمت گوشت، مرغ و روغن گران شده است.

وی گفت: به تناسب آن یارانه‌ها هم افزایش پیدا کرده است و رعایت حال ضعفا و دهک‌های پایین جامعه شده است، این به دلیل توجه دولت مردمی و رئیس جمهور مردمی است.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری که به تولید و ثبات کشور کمک می‌کند، مهم است، اظهارکرد: اما آنچه که امروز مشکل اساسی کشور است، مساله گرانی به خصوص گرانی مواد غذایی است که اقشار ضعیف جامعه به ویژه خانواده شهدا در فشار هستند.

وی افزود: بنده به منزل برخی خانواده شهدای آشوب‌های سال گذشته از جمله شهید عجمیان رفتم و دیدم آهی در بساط ندارند، اما همین خانواده‌ها هستند که مدافع دین، ولایت و استقلال و مستضعفان جامعه بوده و همیشه در صحنه‌های حساس به میدان آمده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه خاطر نشان کرد: رفع تورم از اساس از موضوعاتی است که دولت باید به آن توجه کند. دولت سیزدهم نرخ بیکاری را کاهش داده است، اما کافی نیست. 

وی ادامه داد: در طول دو سال گذشته ۴۵۰۰ واحد تولیدی نیمه تعطیل فعال شده و این در دولت رکوردار است.