شهر خبر

اظهارات مهم مشاور نظامی رهبر انقلاب درباره جنگ های از راه دور و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت دفاعی

اظهارات مهم مشاور نظامی رهبر انقلاب درباره جنگ های از راه دور و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت دفاعی

باشگاه خبرنگاران نوشت: مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح از نمایشگاه صنعت دفاعی بازدید کرد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه وزارت دفاع با استفاده از دانش نخبگان و متخصصان داخلی و همکاری با دانشگاه ها توانسته است اقتدار دفاعی برای کشور ایجاد کند، افزود: آنچه امروز در این نمایشگاه مشاهده کردم افتخارآفرین و تحسین برانگیز است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه راهبرد تولید محصولات دفاعی باید متناسب با تهدیدات احتمالی دشمنان علیه کشور باشد، تصریح کرد: درگیری های آینده، جنگ های از راه دور، هوا پایه و دریا پایه خواهد بود و با جنگ های گذشته متفاوت است. بنابراین؛ صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند هوش مصنوعی نیروهای مسلح کشور را برای تهدیدات احتمالی تجهیز کند.

وی ادامه داد: تولیدات صنعت دفاعی باید متناسب با نیازهای نیروهای مسلح کشور باشد و غیر از تامین نیازهای داخلی، امکان صادرات به کشورهای دوست و غیر متخاصم نیز فراهم باشد.

سرلشکر صفوی، گفت: انتقال تکنولوژهایی مانند ماهواره های مخابراتی و ساخت هواپیماهای مسافربری از کشورهای همسو با سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان با تاکید بر سرریز فناوری‌های حوزه نظامی به بخش‌های غیرنظامی، خاطرنشان کرد: بخش‌های خصوصی و کشوری می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های صنعت دفاعی نیازمندی های خود را برطرف کنند.

2727