شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#مجلس خبرگان

سکوت رئیس دولت اصلاحات در مقابل سخنان تلخ و گزنده عضو مجلس خبرگان

سکوت رئیس دولت اصلاحات در مقابل سخنان تلخ و گزنده عضو مجلس خبرگان

شرق خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در نهم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی روز نهم شهریور از نمایگاه سپاه حفاظت بازدید کرده‌است. او همچنین روایتی را از دیدار برخی اعضای خبرگان رهبری با سید محمد خاتمی و انتقادات تند آنها نسبت به دولت اصلاحات نوشته‌است.



متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

صبح برای بازدید نمایشگاه سپاه حفاظت، به محل موزه قرآن - در دست ساخت در جنوب ساختمان مجمع [تشخیص مصلحت نظام] – رفتم و چیزهای جالبی دیدم؛ از ابزار اقدامات تروریستی و تخریب وسایل دفاع و استراق سمع و دستگاه‌های کشف وسایل استراق‌ سمع و اشعه مضره. رئیس موزه هم شکایت‌ کرد که بعد از دوره سازندگی، بودجه ساختمان را قطع کرده‌اند و ناتمام مانده است.

به دفتر رهبری، برای ملاقات [نمایندگان مجلس] خبرگان با ایشان رفتم. آقای [علی] مشکینی [رئیس مجلس خبرگان] و آقای [ابراهیم] امینی [نایب‌رئیس دوم و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان] صحبت کردند و خواسته‌های خبرگان را مطرح کردند. رهبری هم صحبت مفصلی نمودند.

به دفتر رئیس‌جمهور هم رفتم. آقای مشکینی، سخنان تلخ و گزنده‌ای در انحرافات اخلاقی و فرهنگی گفتند. آقای خاتمی [رئیس‌جمهور]، مناسب ندید که جواب بگوید و به اظهارات کلی در مورد امور اقتصادی و سیاسی پرداخت. خبرگان قانع نبودند و سؤال داشتند؛ من نماندم. به طورکلی در صحبت‌ها و بیانیه‌ها و اخبار [مجلس] خبرگان، انتقادات زیادی از دولت در امور فرهنگی و اقتصادی وجود دارد.

عصر تا شب، در دفترم کارهای عقب‌مانده روزهای گذشته را انجام دادم. مشاجره دو خط [چپ و راست] بر سر مسائل خرم‌آباد ادامه دارد؛ با اظهارات و بیانیه‌پراکنی‌ها و کارهای ایذایی منافقین در غرب و جنوب که احتمالاً با موافقت عراق است.

۲۷۲۲۰