شهر خبر

ادعای یک اصولگرا درباره ورود برخی کاندیداها به مجلس با رانت و پول

ادعای یک اصولگرا درباره ورود برخی کاندیداها به مجلس با رانت و پول

آرمان ملی در گزارشی به چند دستگی بین اصولگرایان پرداخته است.

در این مطلب آمده است؛

ادوار انتخاباتی مختلف در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ و۹۰ بیانگر این مهم است که اصولگرایان در اکثر قریب به اتفاق موارد به جهت نداشتن « وحدت» مشکلات فراوانی را پذیرا بوده‌اند و با حضور کاندیداهای متعدد در انتخابات ریاست جمهوری مختلف و عدم وحدت در ارائه یک لیست انتخاباتی واحد در ادوار مجلس غالبا مقاطع مختلف انتخاباتی را به جریان رقیب واگذار کرده‌اند. اگر هم در اندک زمان‌هایی به جهت عدم حضور و ردصلاحیت چهره‌های شاخص جریان رقیب توانستند پیروز شوند و دست برتر را داشته باشند اختلافات درونی باعث شده تا وحدت نیم بند و شکننده آنها از بین برود. به عنوان مثال انتخابات مجلس هفتم که با رد صلاحیت برخی اصلاح طلبان همراه بود اصولگرایان توانستند اکثریت را بدست آورند یا در انتخابات مجالس نهم و یازدهم نیز به همین صورت. شورای ائتلاف، شورای وحدت، جبهه پایداری، طیف قالیباف، اصولگرایان میانه‌رو، شریان ، حزب مؤتلفه و... از گروه‌هایی هستند که احتمالا مستقلا وارد انتخابات شوند همین رویکرد است که باعث شده امروز که کمتر از شش ماه تا انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده به روایت خود اصولگرایان منتظر تحرکات احزاب و گروه‌های مختلف در این اردوگاه سیاسی برای انتخابات پیش رو باشیم و در نهایت چندین لیست انتخاباتی را مشاهده کنیم.



ائتلاف شکننده یاران قالیباف و جبهه پایداری در انتخابات دوره یازدهم که اساسا جریان رقیب چندان حضوری در آن نداشت نیز به یک سال نکشید و اختلاف درون پارلمانی اصولگرایان خیلی زودتر از آنچه به نظر می‌رسید آغاز شد و همچنان ادامه دارد. لذا به نظر می‌رسد برخی چهره‌های مطرح اصولگرا به جای اینکه با فرار به جلو در خصوص جریان مقابل به اظهار نظر بپردازند بهتر است که چاره ای برای حل اختلافات درون جریانی، عدم وحدت، تشتت و افتراق خود کنند تا هر کس ۲ روز نیامده در این جریان ادعای استنقلال و سهم خواهی نکند.

*جریانات نوظهور ریشه و عقبه‌ای ندارند

یک فعال سیاسی اصولگرا در خصوص اختلافات درون جریانی اصولگرایان با توجه به انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: بخشی از این اختلافات به برخی سهم خواهی‌های گروه‌هایی که ریشه ندارند اما سهم خواهی زیادی دارند باز می‌گردد. بخشی هم به خود خواهی‌ها باز می‌گردد.

امیر رضا واعظی آشتیانی به«آرمان ملی» گفت: ‌این اختلافات در گذشته هم بوده، اما در این انتخابات سر باز کرده و به این سمت رفته که گروه‌های اصولگرا باور کنند که خودشان لیست مجزا بدهند. قدرت پول و ثروت خیلی مهم است و احتمال اینکه برخی با رانت پول وارد مجلس وارد شوند وجود دارد. وقتی امکانات یا پول قابل توجهی برای تبلیغات در اختیار جریانات خاصی قرار بگیرد می‌تواند شایسته سالاری را نیز از بین ببرد.

واعظی آشتیانی تصریح‌کرد: معتقدم اگر اصولگرایان در انتخابات وحدت نکنند قطعا در آرایشان چالش ایجاد شده و رای‌ها تقسیم خواهد شد و اینگونه نیست که گروهی بگوید اگر تنها ورود کنم پیروز انتخاباتم. گرچه برخی معتقدند که به قیمت عدم موفقیت هم باید با لیست جدا وارد شوند.

وی تاکید کرد: اگر اصولگرایان به وحدت نرسند باید چالش‌های پیش رو را هم بپذیرند. عضو حزب مؤتلفه اذعان کرد: برخی جریانات که یکباره در اصولگرایی ظاهر می‌شوند ریشه و عقبه‌ای ندارند و به یک جریان مادر وابسته هستند و می‌خواهند در چانه زنی‌ها سهم خواهی خود را بیشتر کنند.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: برخی جریانات هستند که خیلی آرام سهم خواهی خود را انجام می دهند و جبهه پایداری را سیبل کردند تا برخی گروه‌های تازه ظهور کرده سهم بگیرند. برخی جریانات دم انتخابات ظهور می‌کنند که چیزی مجزا از دیگران ندارند و به دنبال سهم خواهی هستند

۲۷۲۲۰

.