شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان

باید همه توافقات عربستان و ایران در پکن اجرایی شود

باید همه توافقات عربستان و ایران در پکن اجرایی شود

ایسنا نوشت: رئیس پارلمان لبنان خواستار اجرای همه توافقات فیمابین عربستان و ایران در پکن شد و گفت: از رهبران ایران و عربستان به دلیل توافق فی مابین که اجرای آن به نفع کل منطقه خواهد بود، تشکر می‌کنیم.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در سخنرانی امروز (پنجشنبه) خود به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد غیبت امام موسی صدر و دو تن از یارانش گفت: امام صدر به عنوان یک شخص و به عنوان یک پروژه مورد هدف قرار گرفت.

وی افزود: تلاش‌ها برای انحراف اذهان عمومی از ربودن امام موسی صدر و یارانش و سرهم کردن یک سری داستان‌ها که تنها منجر به گمراه کردن بیشتر تحقیقات می‌شود، با هدف ادامه پنهان کردن پرونده ربودن امام موسی صدر و تبرئه جنایتکاران صورت می‌گیرد.

به گزارش العهد، نبیه بری مقامات فعلی لیبی را در صورت عدم همکاری با قوه قضاییه لبنان و مخفی نگه داشتن اطلاعاتی که برای تحقیقات قضایی مفید است، مسئول می‌داند.

وی همچنین خواستار اجرای همه توافقات فیمابین عربستان و ایران در پکن شد و گفت: از رهبران ایران و عربستان به دلیل توافق فی مابین که اجرای آن به نفع کل منطقه خواهد بود، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: امروز یک سال کامل از جنایتی می‌گذرد که من با دعوت به ضرورت انتخاب رئیس جمهور دارای شخصیت ملی مرتکب شدم و در آن روز موضع خود را در خصوص مشخصاتی که رئیس جمهور آینده باید رعایت کند، تعیین کردیم.

وی افزود: اکنون لبنان خطرناک ترین لحظات خود را سپری می کند آیا دعوت به اجماع و گفت وگو جنایت است؟ اگر مزیت گفت‌گو از بین برود چه ارزشی برای لبنان دارد؟

رئیس پارلمان لبنان روز سه شنبه هم در یک نشست خواستار خروج از چرخه انسداد سیاسی در کشورش بر سر انتخاب ریاست جمهوری شد و از گروه‌ها و احزاب سیاسی لبنانی خواست تا به طور مستقیم به سمت اجماع در مورد ریاست جمهوری گام بردارند.

لبنان همچنان از خلاء در نهاد ریاست جمهوری رنج می‌برد و پارلمان این کشور با وجود برگزاری دوازه جلسه متوالی برای انتخاب ریاست جمهوری نتوانسته است جانشین «میشل عون» رئیس جمهور سابق را که دوره ریاستش در اکتبر گذشته به پایان رسید، تعیین کند.

310310