شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#بانک مرکزی#قیمت

ارز اربعین به چند نفر رسید؟ + قیمت و شرایط دریافت دینار برای اربعین

تسنیم: بر اساس آمارهای دریافتی ۱۷۹۰ شعبه ۶ بانک عامل تجارت، ملی، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک در عرضه ارز اربعین فعال هستند و افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت‌ملی، گذرنامه یا برگه تردد اربعین به یکی از شعب منتخب ۶ بانک عامل مراجعه کنند.

بنابر آمار بانک مرکزی، تا این لحظه ۱ میلیون و ۲۰ هزار نفر ارز اربعین دریافت کرده‌اند که بر خلاف ادوار گذشته امسال با تدابیر بانک مرکزی و همراهی شبکه بانکی، دریافت ارز اربعین به میزان ۲۰۰ هزار دینار عراق از طریق بانک‌های عامل مقدور شده و دیگر مانند سال‌های قبل شاهد تشکیل صف مقابل صرافی‌ها و افزایش قیمت دینار در بازار آزاد نبودیم. گفتنی است، فروش مجازی ارز اربعین از طریق پیام رسان «بله» و شبکه اجتماعی «روبیکا» نیز انجام می‌شود.

شرایط دریافت و بانک‌های عامل توزیع‌کننده ارز اربعین به شرح زیر است:

۱ـ فروش ارز (اسکناس) به زائرین به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS، که معادل ریالی آن حدود ۶۲ تا ۶۵ میلیون ریال است.

۲ـ فروش ارز به زائرین بالای ۵ سال، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۴

۳ـ فروش ارز در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، صادرات، تجارت، پارسیان، سپه و پست‌بانک

۴ـ فروش ارز به زائرین محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در امسال برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

۵ـ سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانوار و کارت ملی اعضای خانوار) و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.

۶- فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام نموده‌اند و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند.