شهر خبر

پاسخ عجیب وزارت صمت بعد از درخواست تعلیق دو استارتاپ مشهور

تسنیم: وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: نامه‌هایی که دفتر خدمات عمومی این وزارتخانه (مرکز اصناف سابق) ابلاغ می‌کند، از جایگاه «دبیرخانه کارگروه نظارت بر کسب و کارهای مجازی» است که طبق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی کشور تشکیل شده و ۷ عضو از دستگاه‌های مختلف کشور از جمله وزارت ارتباطات، اتاق اصناف ایران و اتحادیه کسب و کارهای مجازی دارد.

در ادامه این توضیحات آمده است: از آن‌جا که دبیرخانه این کارگروه در وزارت صمت مستقر است، لذا ابلاغیه‌ها توسط این دفتر صادر می‌شود و لذا به‌معنای ابلاغیه وزارت صمت به تنهایی نیست.

محمدحسین قمری، مدیرکل خدمات عمومی وزارت صمت به عنوان دبیر کارگروه درباره نامه اخیر تعلیق دو سکوی اینترنتی که به تبلیغ خرید و فروش ملک، خودرو و کالا می‌پردازند اعلام کرد: وزارت صمت همواره مهم‌ترین حامی کسب و کارهای مجازی بوده و تمامی این کسب و کارها با مجوز و حمایت این وزارتخانه ایجاد شده‌اند. وظیفه ذاتی ما حمایت از توسعه این کسب و کارها است.

وی افزود: در سال گذشته نیز شاهد رشد ۴۸ درصدی این بخش بودیم که ۲۲ درصد بیش از رشد پرداخت سایر بخش‌های اقتصاد بود و آمارهایی که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور منتشر کرد، بر اساس تراکنش‌های رسمی بانک مرکزی بوده است.