شهر خبر

رکورد جهانی پرسپولیس در بازی فولاد ؛ این تیم برای دربی و آسیا آماده است

گل دوم پرسپولیس به فولاد بعد از 74 پاس به ثمر رسید که احتمالا یک رکورد در فوتبال آسیا است.

رکورد جهانی پرسپولیس در بازی فولاد ؛ این تیم برای دربی و آسیا آماده است

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

از دقیقه 89 بازیکنان فولاد دیگر نتوانستند در زمین پرسپولیس صاحب توپ شوند تا اینکه بعد از شوت یاسین سلمانی، دستها را بالا بردند و شادی ستاره‌های پرسپولیس را تماشا کردند و توپ را وسط زمین کاشتند و توانستند در زمین تیم برنده آن را لمس کنند

این احتمالا یکی از زیباترین گل‌های این فصل فوتبال ایران است. از 88:50 که وحید امیری با یک تکل و توپربایی، مالکیت را به پرسپولیس می‌دهد، انها با پاسهای متوالی، کار را در دست می‌گیرند. ابتدا 11 پاس پشت سر هم در زمین خودی رد و بدل می‌شود تا اینکه جفرسون باهیا توپ را از مرکز زمین دور می‌کند.

دوباره مالکیت در اختیار پرسپولیس قرار می‌گیرد. وحید امیری توپ را در اختیار می‌گیرد، مسعود ریگی، یاسین سلمانی، شهاب زاهدی، سینا اسدبیگی، علی نعمتی و سایرین. تقریبا همه بازیکنان پرسپولیس به توپ ضربه می‌زنند. توپ یک بار به سمت راست می‌رود و دوباره به جناح چپ برمی‌کردد، پرسپولیس همچنان توپ را از دست نمی‌دهد و این بار خطا روی وحید امیری، بازی را متوقف می‌کند.

توپ به سمت راست می‌آید، جایی که دانیال مترصد فرصت است. سپس گولسیانی وارد کار می‌شود، با دریبل یک بازیکن توپ را به یاسین می‌دهد و پیش از اینکه سلمانی کاری کند، اسماعیلی‌فر است که توپ را می‌قاپد و وارد محوطه جریمه می‌شود. پاس او می‌توانست شهاب زاهدی را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما توپ راهی اوت می‌شود.

اگر تصور کردید که با این صحنه، مالکیت از دست پرسپولیس می‌رود، سخت در اشتباه هستید. پرس شدید پرسپولیس باعث می‌شود تا موسی کولیبانی ارسال بلند انجام دهد و تیم یحیی گل‌محمدی زیر 10 ثانیه مالکیت را دوباره در اختیار بگیرد. کم کم حلقه محاصره تنگ‌تر می‌شود. دیگر خبری از پاس رو به عقب و گردش توپ در زمین خودی نیست، پرسپولیس لحظه به لحظه به دروازه حریف نزدیک می‌شود. این بار 19 پاس متوالی و اوت.

ثانیه شمار 92:05 را نشان می‌دهد. توپ که به اوت می‌رود یحیی به سرعت تلاش می‌کند آن را به بازیکنانش برگرداند، کم‌طاقت و بی صبر، انگار نه انگار که تیمش یک گل از حریف پیش است.

 مسعود ریگی بازیکن کلیدی این گل است، او دقیقا در مرکز زمین قرار دارد و مهره مورداعتماد بازیکنان محسوب می‌شود. سربالا و پرقدرت توپ را می‌گیرد، می‌چرخد و پاس می‌دهد.

 ریگی تنها هافبک دفاعی پرسپولیس نیست. در حضور او، سرلک و اسدبیگی بیش از اینکه یک عنصر تدافعی در خط میانی باشند، نقش بازیساز را به خود می‌گیرند.

 گولسیانی شاید بهترین بازیکن این گل دیدنی باشد. بازیکنی که فقط یک پاس رو به عقب می‌دهد. اگر بازیکنی هم پیش روی او باشد، با سر توپ محو می‌شود - واقعا دیدنی است.

 یحیی چند بار از شهاب زاهدی می‌خواهد عقب بیاید و توپ بگیرد، مشابه همان کاری که یاسین سلمانی انجام می‌دهد.

 وحید امیری بازیکنی است که در سمت چپ حضور دارد و بار سنگینی از این گل را به دوش می‌کشد. جالب است که او در 34 سالگی و در آخرین دقایق بازی، این استقامت فوق العاده و دقت مثال زدنی را ثبت می‌کند.

 علیرضا بیرانوند نقطه قابل اتکا در درون دروازه پرسپولیس است. هر زمانی که بازیکنان گیر بیفتند، توپ را به او می‌دهند و بیرانوند مطمئن‌ترین بازیکن را انتخاب می‌کند و یک شروع تازه...