شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#قیمت#دلیل#افزایش#شدید#قیمت#بیت#کوین#بود؟

دلیل افزایش شدید قیمت بیت کوین چه بود؟

دلیل افزایش شدید قیمت بیت کوین چه بود؟

با پیروزی شرکت گری‌اسکیل در دادگاهی علیه کمیسیون بورس آمریکا، بیت‌کوین به بالای ۲۷ هزار دلار رسید.

شرکت مدیریت دارایی ارزهای دیجیتال گری‌اسکیل (Grayscale)  به پیروزی بزرگی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دست یافته است.

قاضی نئومی رائو از دادگاه استیناف منطقه دی سی در یک حکم مهم اظهار داشت که «رد کردن پیشنهاد گری‌اسکیل خودسرانه و دمدمی مزاجانه بود زیرا کمیسیون در توضیح رفتار متفاوت خود با محصولات مشابه ناکام ماند.»

پس از این اتفاق قیمت بیت‌کوین توانست به بالای ۲۷۰۰۰ دلار برسد و به بالاترین قیمت روزانه ۲۷۷۴۰ دلار رسیده است.

پس از این تصمیم، سهام شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال مانند کوین‌بیس نیز در حال افزایش است.

این تصمیم باعث افزایش علاقه سازمانی اخیر به بیت‌کوین از سوی شرکت‌هایی مانند بلک راک BlackRock)) و (Fidelity Investments) می‌شود که قرار است هر دوی آنها در 2 سپتامبر پاسخ مربوط به درخواست صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) خود را بشنوند.

بیایید به دلایل افزایش قیمت بیت کوین نگاه کنیم؛

علاقه سازمانی جرقه افزایش قیمت بیتکوین را می‌زند

قیمت بیت‌کوین پس از اینکه رائو دستور SEC مبنی بر رد ETF نقطه GBTC مربوط به شرکت گری اسکیل را به دلیل نگرانی‌های «تقلب» لغو کرد، در 29 آگوست افزایش یافت.

 این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که این شرکت در 30 ژوئن 2022، SEC را به دادگاه تجدیدنظر برد تا در مورد سالم بودن معاملات آتی بیت‌کوین استدلال کند.

 در حالی که این دستور ETF را تایید نمی‌کند، رائو تصمیم گرفت:

بر اساس نظر دادگاه، دادخواست تجدیدنظر گری‌اسکیل ((Grayscale پذیرفته می‌شود و دستور کمیسیون لغو می‌شود.

قاضی که دستور رد صندوق قابله معامله بیت‌کوین گری‌اسکیل از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را لغو می‌کند، همچنین باعث تقویت تصویب و تایید صندوق قابله معامله گری‌اسکیل شده است.

منابع بیت‌کوین شرکت گری‌اسکیل

(منابع بیت‌کوین شرکت گری‌اسکیل)

تا به امروز، SEC با وجود متقاضیان متعدد از جمله شرکت‌های BlackRock، Fidelity، Cathie Wood's ARK و Shares21، که سه بار برای تایید درخواست کرده است، از تایید ETF بیت کوین امتناع کرده است.

بلک راک با بیش از 8.5 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، بزرگترین مدیر دارایی جهان است.

 این شرکت همچنین از صرافی کوین بیس برای حفظ بیت کوین‌های خود استفاده خواهد کرد.

شرکت‌های متقاضی ETF بیت‌کوین

(شرکت‌های متقاضی ETF بیت‌کوین)

کاهش شدید عرضه بیت‌کوین در صرافی‌ها

همزمان با افزایش قیمت بیت‌کوین در 29 آگوست، عرضه بیت‌کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح از ژانویه 2018 کاهش یافته است.

موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها

(موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها)

وقتی که بیت‌کوین از صرافی‌های رمزارز خارج می‌شود به‌عنوان یک سیگنال صعودی درک می‌شود، با توجه به اینکه معامله‌گران معمولا بیت‌کوین خود را زمانی که می‌خواهند آن را به صورت طولانی مدت نگهداری کنند، از صرافی خارج می‌کنند.

جالب است که داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که صرافی‌ها از ۱۸ می ۲۰۲۳ حجم بیت‌کوین داخل صرافی خود را پیوسته کاهش داده‌اند.

 به عبارت دیگر، بخش‌های بزرگی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال موقعیت‌یابی برای افزایش قیمت بیت‌کوین هستند، حتی در میان روند طولانی بازار نزولی در سال ۲۰۲۳.

تغییر موقعیت خالص مبادلات بیت‌کوین

(تغییر موقعیت خالص مبادلات بیتکوین)

حجم زیاد لیکوئید ممکن است قیمت بیت‌کوین را بالاتر ببرد

با ادامه خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها، لیکوئیدها باعث نوسان می‌شوند. تنها در 24 ساعت گذشته، بیش از 46.5 میلیون دلار پوزیشن شورت بیت‌کوین لیکوئید شده است، و بیش از 100 میلیون دلار در کل بازار کریپتو لیکوئید شده است.

نقشه حرارتی حجم لیکوئید بیت‌کوین

(نقشه حرارتی حجم لیکوئید بیت‌کوین)

علی‌رغم روند زیان موقعیت‌های شورت بیت‌کوین، 48 درصد از موقعیت‌ها در بازار معاملات آتی بیت‌کوین روی پوزیشن شورت باقی مانده است. با این نسبت بالا که موقعیت‌های شورت دارند، یک جرقه می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت‌کوین شود.

نسبت شورت و لانگ بیت کوین

(نسبت شورت و لانگ بیت کوین)

در حالی که قیمت بیت‌کوین در کوتاه مدت پس از حکم دادگاه به نفع گری‌اسکیل حرکت صعودی را نشان می‌دهد، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین نشان می‌دهد که بازار همچنان در وضعیت ترسناک است و بیش از 13 واحد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین

(شاخص ترس و طمع بیت‌کوین)