شهر خبر

از افزایش ارزش بیت کوین تا کاهش قیمت نفت

از افزایش ارزش بیت کوین تا کاهش قیمت نفت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۲۳ ( ۸ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

بیت کوین روز سه شنبه پس از حکم دادگاه ایالات متحده به نفع صندوق قابل معامله در بورس Grayscale (EFT) ،بیش از ۷ درصد جهش کرد. قیمت بیت کوین در ساعت ۱۳: ۱۰ دیروز به ۲۸۰۴۰ دلار رسید. براساس داده‌های وب سایت دارایی های دیجیتال CoinMarketMap ،برخی آلت کوین‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت‌های خود را بیش از ۱۰ درصد افزایش دادند.

 

بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقات بازار، Gfk (شرکت مطالعات بازار آلمانی) که دیروز منتشر شد، انتظار می‌رود تحمل مصرف‌کنندگان آلمانی در ماه سپتامبر، به ۲۵.۵- کاهش یابد که کمتر از پیش‌بینی بازار است. این موضوع نشان دهنده کاهش تمایل مصرف‌کنندگان به خرید و مصرف کالا است. رولف بورکل، کارشناس شرکت Gfk می‌گوید: « نرخ تورم بالا به ویژه برای تامین مواد غذایی و انرژی نشان می‌دهد که مقاومت مصرف‌کنندگان درحال‌حاضر هیچ تغییری نخواهد داشت.»

The Wall Street Journal 30 August

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

در آستانه انتشار داده های صنعتی مهم توسط سرمایه گذاران که بیشتر مربوط به چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت جهان و ایالات متحده به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده بود ، قیمت نفت روز سه شنبه کاهش یافت. شاخص بین‌المللی نفت خام برنت نیز دیروز در ساعت ۱۰: ۲۱ به وقت محلی به قیمت ۸۳.۷۳ دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت پایانی روز دوشنبه ۸۳.۸۷ دلار به ازای هر بشکه ۰.۱۷ درصد کاهش داشت.

 

به گزارش بلومبرگ، قیمت عمده فروشی روغن زیتون فوق بکر اسپانیا در روز سه شنبه به بالاترین حد خود یعنی به بالای ۸۲۰۰ یورو (۸۸۸۰ دلار ) در هر تن متریک ( ۸۹۰۰دلار) رسید. این در حالی است که اسپانیا که ۴۵ درصد روغن زیتون جهان را تولید می‌کند، برای دومین برداشت عظیم متوالی آماده می‌شود.

The Washington Post 30 August

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروزش به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

بر اساس داده‌های منتشر شده، کسری تجاری ترکیه در ماه جولای با ۱۴.۲ درصد رشد سالانه به ۱۲.۲ میلیارد دلار رسید. داده‌های موسسه آماری ترکیه نشان می‌دهد که صادرات ترکیه در ماه جولای ۸.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۲۰.۱ میلیارد دلار رسیده است. در حالی که واردات با ۱۰.۵ درصد افزایش به ۳۲.۳ میلیارد دلار رسید.

 

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، روز سه شنبه به مقامات چینی گفت که ایالات متحده به دنبال قطع روابط اقتصادی با چین نیست، اما او نگرانی‌های زیادی را ابراز کرد که برداشت جامعه تجاری این است که چین را غیر قابل سرمایه‌گذاری توصیف کرده است.

Financial Times 30 August