شهر خبر

ارائه تسهیلات و حمایت صندوق کارآفرینی از مشاغل

در دوسال گذشته بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید جهت اشتغالزایی پرداخت شده است.

ارائه تسهیلات و حمایت صندوق کارآفرینی از مشاغل

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

امروزه کسب وکار های خرد و متوسط نقش کلیدی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی جوانان ایفا می کنند، اما نکته ای که در این بین حائز اهمیت است بحث های حمایتی از نظر ارائه تسهیلات در این حوزه است.

رویکرد صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای خرد و کوچک بازارمحور است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخلص داخلی موثر است.

این صندوق در راستای رسالت خود برای حمایت از توسعه اشتغال، بخش اعظمی از منابع خود را در حمایت از صاحبان طرح‌های اشتغالزا و کسب و کارهای بازار محور اختصاص داده و به سمت مشاغل پایدار هدایت کرده است.

نعمت الله رضایی, مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در افتتاح 7هزار طرح  اشتغال زا از سوی صندوق گفت:مشاغل خرد، کوچک و متوسط بخش زیادی از مشاغل کشور را شامل می‌شود که موفق شدیم در دو سال گذشته بیش از 70هزار طرح را مورد حمایت قرار بدهیم که بیش از 200هزار فرصت شغلی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دولت سیزدهم قول یک میلیون شغل را در سال داده است که این موضوع محقق شده و بر اساس نرخ بیکاری و بررسی های مرکز آمار قابل بررسی است.
رضایی با بیان اینکه آماری که دستگاه های اجرایی از ایجاد شغل ارائه می دهند تماماً قابل رصد است گفت: بیش از 11هزار میلیارد تومان در دوسال گذشته توسط صندوق کارآفرینی امید تسهیلات پرداخت شده است در صورتی که مبلغ پرداخت شده در کل طول عمر صندوق از این میزان کمتر است.

وی گفت: در 70هزار طرح مورد حمایت اولویت اصلی، اشتغالزایی بالا بوده و اولویت دوم این بوده که در یک حوزه خاص نباشند.

رضایی گفت: طرح هایی که صندوق مورد حمایت قرار داده است 32درصد بانوان بودند و بیش از 47درصد از شاغلین این طرح ها هم بانوان هستند.
وی در خصوص اقساط معوق تسهیلات پرداخت شده گفت: بازگشت تسهیلات کارآفرینان کاملاً به موقع بوده که نشان از خوش قول بودن این قشر زحمت کش است و نرخ تعویق تسهیلات زیر 2درصد است.