شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#اهواز

پروازهای فوق العاده در مسیر مشهد و اهواز / احتمال لغو ممنوعیت پروازهای چارتری

برقراری پروازهای فوق العاده در مسیر‌های پر تردد برای مسیر‌های پر تردد از جمله مشهد و اهواز طی چند روز آینده در دستور کار قرار گرفت.

پروازهای فوق العاده در مسیر مشهد و اهواز / احتمال لغو ممنوعیت پروازهای چارتری

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

حسام قربانعلی گفت: پروازهای فوق العاده برای مشهد ،کرمانشاه، اهواز از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از چند روز  گذشته در دستور کار قرار گرفته است و هیچ مشکلی در انجام پروازهای داخلی وجود ندارد.

به گفته مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام پروازهای خارجی به صورت کامل با هواپیماهای پهن پیکر انجام می‌شود و هیچ تلاقی بین پروزاهای خارجی با پروازهای داخلی وجود ندارد و به صورت کامل تمامی پروازهای داخلی انجام می‌شود.

او می‌گوید: تمامی پروازهای برنامه‌ای و داخلی انجام می‌شود و هیچ مشکلی از لحاظ انجام پروازها نداریم و به صورت کامل تمامی پروازهای برنامه‌ای و حتی پروازهای فوق العاده داخلی برای بسیاری از مسیرها فعال شده است.

قربانعلی در انتها گفت: پروازهای فوق العاده ای را در مسیرهای تهران به اهواز، مشهد به اهواز، شیراز به اهواز و تهران به ایلام نیز برقرار شده است.

ممنوعیت پروازهای چارتری تا چه زمانی ادامه دارد؟

در حالی وزیر راه و شهرسازی پروازهای چارتری را ممنوع کرده که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بررسی برقراری این پروازها همزمان با آغاز فصل پاییز خبر داد.

محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به فروش چارتری مناطق آزاد گفت: فروش چارتری یک موضوع مهم و چالشی برای بخش هوایی محسوب می‌شود و به دلیل آنکه عرضه و تقاضا را دچار چالش می‌کند آن را متوقف کردیم.

وی با اشاره به این‌که با توجه به پروازهای اربعین، فروش چارتری پروازها تا پایان تابستان ممنوع است، افزود: با شروع فصل پاییز مجدداً بررسی‌ها صورت گرفته و بر اساس نظرات کارشناسی اقدام می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که به دنبال رونق مناطق آزادیم، اما باید چارچوب‌های لازم رعایت شود و قیمت مصوب را کنترل می‌کنیم، تصریح کرد: بر اساس قانون و مصوبات به مناطق آزاد کمک می‌کنیم تا بسته سفری هتل همراه با بلیت هواپیما به مردم عرضه شود.