شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#ایران

تلاش ها برای انحلال ارتش به روایت امیر سیاری

تلاش ها برای انحلال ارتش به روایت امیر سیاری

مهر نوشت:معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش از همان ابتدا سپر دفاعی انقلاب بوده و همچنان با اقتدار از مرزها و منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهد کرد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم گردهمایی پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع) گفت: اگر امروز کشورمان از استقلال برخوردار و یک وجب از خاک ایران از دست نرفته است، به برکت خون شهیدان، ایثارگری جانبازان سرفراز و زحمات شما پیشکسوتان عزیز دوران دفاع مقدس است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، افزود: صدام با صرف میلیاردها دلار و با پشتیبانی کامل دو بلوک شرق و غرب، حتی نتوانست یک وجب از خاک ایران را جدا کند.

وی ادامه داد: اگر رهبری حضرت امام، شور انقلابی ایجاد شده در مردم و همت و غیرت شهدا، جانبازان و شما پیشکسوتان عزیز در دفاع مقدس نبود، هرگز در مقابل صدام با آن همه امکانات موفق نمی‌شدیم.

امیر دریادار سیاری با اشاره به تلاش‌هایی که برای انحلال ارتش در ابتدای انقلاب شد، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که انحلال ارتش تصمیم اشتباهی است و ارتش باید بماند. ارتش نیز از همان ابتدا سپر دفاعی انقلاب بوده و همچنان با اقتدار از مرزها و منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به موفقیت‌های ارتش و نیروهای مسلح در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی اذعان کرد: اقدامات صورت گرفته توسط ارتش در همان ماه‌های اولیه جنگ تحمیلی باوجود تمام آسیب‌هایی که ارتش متحمل شده بود، نشانه ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و این مقاومت باعث شد تا روحیه دشمن شکسته شود.

27220