شهر خبر

حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

احتمالا اعتدالی‌ها و کارگزاران یک لیست مشترک می‌دهند

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: استنباط ما این است که جریان اصلاحات بعضی از احزاب‌شان در انتخابات شرکت خواهند کرد، مثل کارگزارانی‌ها و اعتدالی‌ها و شاید هم یک پیوندی بین بخشی از جریان اصلاحات و اعتدالی‌ها ایجاد بشود و با یکدیگر لیست مشترک بدهند و به نوعی آقای نوبخت در برنامه صف اول از رویکرد این جریان در انتخابات پیش رو پرده برداشت.

احتمالا اعتدالی‌ها و کارگزاران یک لیست مشترک می‌دهند
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۰۸:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

نشست ماهانه جامعه اسلامی مدیران برای انتخاب شورای مرکزی این تشکل سیاسی با حضور همه اعضای جامعه اسلامی مدیران و غلامعلی حداد عادل به عنوان سخنران برگزار شد.

حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ضمن تشکر از دعوت برای حضور در این جلسه عنوان کرد: خوشحال هستم که جمعی به اسم جامعه اسلامی مدیران شکل گرفته است و معتقدم مسئله اصلی کشور ما مدیریت است چه در جای کوچک و چه در جمع‌های کلان و پول و منابع و چیزهای دیگر در درجات بعدی از اهمیت قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین بخش‌هایی از اظهارات حداد عادل را در ادامه می‌خوانید:

 

تقاضای بنده این است که شما به انقلاب کمک و آسیب‌شناسی کنید و حل مشکلات مدیریت را عرضه کنید به دولت و مجلس تا حداقل بخشی از مشکلات عرصه مدیریتی کشور حل شود.

ما در خیلی از تصمیم‌های مدیریتی‌مان، مسأله وقت را محاسبه نمی‌کنیم و علت خیلی از نارضایتی‌ها، دلایل مدیریتی است و با تشکیل شورا های مختلف و متکثر خیلی از کارها و تصمیمات در گیر و دار این شوراهای متکثر از روند اصلی خود عقب می‌مانند.

هنوز فضای کشور انتخاباتی نشده و فاصله هم زیاد داریم تا انتخابات، البته به دلیل قانون جدیدی که پیش‌ثبت‌نام‌ها را اضافه کرده بود، ثبت‌نام‌ها کلید خورد، به یک معنا ولی هنوز نمی‌شود در مورد فضای سیاسی کشور یک سخن واقع بینانه‌ای ارائه کرد.

نکته‌ای که مسلم است، نتیجه انتخابات مجلس بر روی انتخابات ریاست‌جمهوری اثر می‌گذارد، حالا بنده به قاطعیت نمی‌توانم بگویم هر جریانی در مجلس پیروز بشود در ریاست‌جمهوری پیروز می‌شود، اما خب با توجه به تجربه‌ای که در گذشته وجود داشته، این موضوع یک شاخص است.

بنده روز شنبه بحثی در باره انتخابات داشتم و آنجا یک مطلب کلی گفتم و عرض بنده خطاب به نیروهای انقلابی این بود که احساس می‌کنم ما از نظر تشکل‌ها و سازمان‌دهی سیاسی متناسب با انقلاب عمل نکردیم، یعنی کشور ما برای ارتباط حاکمیت و حکومت یک حلقه مفقوده‌ای دارد و آن تشکل سیاسی است که یه وقت اسمش حزب است یا شورا یا تشکل و نیروهای انقلابی به صورت خیلی قوی در این حوزه عمل نکرده‌اند.

این تشکل‌ها و احزاب انقلابی می‌توانند حلقه اتصال مردم و نظام باشند، البته ما در انقلاب نسبت به حضور توده‌وار مردم بسیار موفق بوده‌ایم و همیشه در مراسمات ۲۲ بهمن و تشییع پیکر حاج قاسم و دیگر مراسمات مذهبی حضور مردم را بسیار پررنگ می‌ببینم.

این جمعیت کثیر و توده‌وار انقلابی مردم به اندازه حضور توده‌وارش در مراسمات سیاسی نیست و آماده نشده برای ایفای نقش خود در پای صندوق‌های رأی و این برای انقلابی که سرنوشت خیلی از مسائل حیاتی کشور و به نوعی همه چیز را به صندوق رأی سپرده جالب نیست و ما احتیاج به سازوکارهای سیاسی کارآمد داریم.