شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#امروز#عرضه#اولیه#است/#برای#نفر#چقدر#پول#میخواهد؟

تکاردان عرضه اولیه این هفته در بورس / هر کس چقدر نقدینگی لازم دارد و به هر کد چقدر می رسد؟

تعداد ۶۳۰ میلیون سهم شرکت تامین سرمایه کاردان معادل ۷ درصد سهام این شرکت روز چهارشنبه این هفته در بورس عرضه اولیه می‌شود.

آخرین اخبار از عرضه اولیه این هفته در بورس!

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

تعداد ۶۳۰ میلیون سهم شرکت تامین سرمایه کاردان معادل ۷ درصد سهام این شرکت روز چهارشنبه این هفته (۸ مرداد) با نماد "تکاردان" به عنوان ششصد و نهمین شرکت پذیرفته شده در بورس، عرضه اولیه خواهد شد.

نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه چقدر است؟

بر اساس این گزارش، قیمت هر سهم این شرکت ۵۸۰۰ تا ۷۰۸۰ ریال بوده و سهمیه هر کد ۱۲۰۰ سهم در نظر گرفته شده است.بنابر این حداکثر نقدینگی لازم برای هر کد در این عرضه اولیه مبلغ ۸۴۹۶۰۰ ریال معادل هشتصد و چهل و نه هزار و ششصد تومان می باشد. 

به هر نفر چقدر سهام تکاردان خواهد رسید؟

با توجه به عرضه اولیه قبلی ( بمولد ) که حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر در آن شرکت کردند اگر در این عرضه اولیه نیز تقریبا همان مقدار شرکت کنند به هر کد حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سهم خواهد رسید که نقدینگی لازم برای این مقدار حداکثر ۳۵۴۰۰۰۰ ریال معادل سیصد و پنجاه و چهار هزار تومان خواهد بود. بنابر این کسانی که نقدینگی کامل ندارند می توانند همین مقدار را واریز کرده و سفارش دهند.

همچنین بانک تجارت، بانک سامان و شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان از سهامداران عمده این تامین سرمایه هستند، و تامین مالی، مدیریت دارایی، خدمات مشاوره و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بخشی از فعالیت‌های این مجموعه است.