شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#دولت#لیبی#استانبول

سکوت دولت ترکیه درباره فرار وزیر خارجه لیبی به استانبول

سکوت دولت ترکیه درباره فرار وزیر خارجه لیبی به استانبول

ایرنا نوشت: رسانه‌ها و مقامات ترکیه درباره فرار نجلا منقوش وزیر امور خارجه لیبی به استانبول پس از دیدار با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده و واکنشی از خود نشان ندادند.

چند رسانه ترکیه طی روز گذشته و امروز تنها به انتشار خبر برکناری وزیر امور خارجه لیبی از سمت خود به علت دیدار با الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پرداخته و بدون سوگیری مشخص، واکنش محافل سیاسی و رسان های جهان اسلام به این اقدام خارج از عرف وزیر خارجه لیبی را منعکس نکردند.

تارنمای خبری استار ترکیه امروز به نقل از عبدالحمید دیبیبه نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی، از تصمیم به برکناری منقوش به دلیل دیدار با کوهن خبر داد این در حالی است که از دیروز رسانه های جهان عرب و برخی رسانه های غربی اعلام کردند که وزیر خارجه برکنار شده لیبی به شهر استانبول ترکیه فرار کرده است.

این رسانه به نقل از بیانیه نخست وزیری لیبی و با رد حضور منقوش در ترکیه، سفر وزیر خارجه برکنار شده لیبی به استانبول با هواپیمای شخصی را ادعایی کذب خواند و اعلام کرد که منقوش در فهرست افراد ممنوع الخروج از لیبی قرار دارد.

منابع خبری شنبه شب گزارش به نقل از بیانیه شورای ریاستی لیبی اعلام کردند که «نجلا منقوش» وزیر خارجه لیبی به علت تخلفات اداری و تصمیم گیری شخصی بدون هماهنگی با این شورا، از کار تعلیق شده است و کمیته تحقیق و تفحص در مورد وی تشکیل خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه تعلیق شده لیبی تا پایان تحقیقات حق خروج از کشور را ندارد ولی روز دوشنبه برخی رسانه‌ها مدعی فرار المنقوش به شهر استانبول ترکیه شدند.

310310