شهر خبر

درگیری بین نیروی انتظامی با تیم منافقین در منطقه پنج تهران به روایت آیت الله هاشمی

درگیری بین نیروی انتظامی با تیم منافقین در منطقه پنج تهران به روایت آیت الله هاشمی

روزنامه شرق خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در هفتم شهریور ماه سال 1379 را بازخوانی کرده است.

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز هفتم شهریور روایتی از جلسه با اعضای خبرگان رهبری در مورد آیین‌نامه داخلی این مجلس را مطرح کرده‌است. در جریان این جلسه صحبت‌های متعددی در مورد دوم خردادی‌ها و دولت سید محمد خاتمی مطرح شده که اغلب در انتقاد و مخالفت با دولت است.

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

تا ظهر بحث [مجلس] خبرگان، دربارۀ آیین‌نامه [داخلی] بود. در تنفس، با آقای [عباس واعظ] طبسی [نماینده استان خراسان در مجلس خبرگان و تولیت آستان قدس رضوی] مذاکره‌ کردم؛ مبتلا به درد شدید کمرند و طاقت ماندن در جلسه را ندارند. مذاکراتی را که در مشهد با رهبری در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده داشته‌اند، تعریف‌ کردند. ظهر تا ساعت چهار بعدازظهر، در دفترم کارها را انجام دادم. عصر تا مغرب، جلسه [مجلس] خبرگان، بحث آزاد داشت. جمعی از نمایندگان سخنرانی‌ کردند؛ اکثراً در انتقاد از اعمال دولت آقای [سیدمحمد] خاتمی و دوم‌خردادی‌ها و دو نفر هم در تأیید عملکرد آقای خاتمی حرف زدند.

شب، خبرگان میهمان من در دفتر مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بودند. آیت‌الله [علی] مشکینی، [رئیس مجلس خبرگان] و آیت‌الله [محمد] یزدی، صحبت‌های‌ کوتاهی‌ کردند و به سوءعملکرد بعضی از دوم‌خردادی‌ها در مخالفت با ارزش‌های دینی، معترض بودند. من هم دربارۀ ضرورت وحدت ملی و پرهیز از تفرقه نیروهای وفادار به انقلاب، گستاخی ضدانقلاب و دولت‌های خارجی و منافقین -با اشاره به آثار شوم حوادث خرم‌آباد- صحبت کردم.

امروز در بروجرد و پل‌دختر، به اتوبوس‌های حامل اعضای [دفتر] تحکیم [وحدت] که از سمینار مراجعت می‌کرده‌اند، حمله شده و جمعی مجروح شده‌اند. دیشب در حوادث خرم‌آباد، یک درجه‌دار از نیروی انتظامی [اردشیر کرمی] شهید شده و جمعی مجروح و جمعی هم بازداشت شده‌اند. فردا قرار است در خرم‌آباد جنازه شهید تشییع شود. آقای فاضل لاریجانی آمد و گفت، در اجلاس تحکیمی‌ها، صحبت از مسلح شدن در مقابل نظام شده است و بعضی از مسئولان دولتی، در جریان اقدامات آنها سهیم هستند.

دیشب پنج گلوله خمپاره، توسط منافقین به یک پادگان ارتش اصابت‌ کرده است. امروز هم درگیری بین نیروی انتظامی با تیمی از منافقین، در منطقه پنج شهرداری [تهران] اتفاق افتاده و یک نفر شهید شده است.

۲۷۲۱۷