شهر خبر

قلعه‌نویی: شاید بعضی بازیکنان به دلیل مسائل انضباطی دعوت نشوند/ روش فرگوسن را در تیم ملی پیاده می‌کنیم

قلعه‌نویی: شاید بعضی بازیکنان به دلیل مسائل انضباطی دعوت نشوند/ روش فرگوسن را در تیم ملی پیاده می‌کنیم

تسنیم نوشت: سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: تیم امید چند دهه است به المپیک صعود نکرده و رضا عنایتی در شرایط سختی عهده‌دار مسئولیت شده است.

امیر قلعه‌نویی پس از نشست با مهدی تاج و مسئولان سازمان لیگ گفت: جلسه‌ خیلی خوبی درباره کلیت فوتبال ایران داشتیم. بحث لیگ، منافع باشگاه‌ها و هماهنگی‌ با تیم ملی امید و بزرگسالان را داشتیم که با حضور رئیس فدراسیون برگزار کردیم. سازمان لیگ، سرمربی تیم امید دغدغه‌هایشان را گفت و ما هم بیشتر شنونده بودیم.

وی ادامه داد: خودم سال‌ها آن طرف میز بودم و می‌دانم که باشگاه‌ها هم دغدغه‌های خودشان را دارند. با توجه به تقویم فشرده‌ای که در این چند ساله داشتیم، مسئولان سازمان لیگ هم در تلاش هستند منافع باشگاه‌ها را در نظر بگیرند. تیم امید چند دهه است به المپیک صعود نکرده و رضا عنایتی در شرایط سختی عهده‌دار مسئولیت شده است.

قلعه‌نویی عنوان کرد: هدف‌مان این است که لیگ‌مان اعتبار پیدا کند. شما می‌دانید که در فهرست گذشته ما 13 نفر از لیگ بودند و 11 نفر لژیونر باشند. این باعث شد که خیلی از لژیونرهای ما مثل شجاع خلیل‌زاده، کنعانی‌زادگان و شهاب زاهدی به لیگ برگردند. این شرایط نشان می‌دهد که برای مربیان تیم ملی لیگ و برای ما اعتبار لیگ مهم است. فکر نمی‌کنم که در مجموعه‌ای نبوده که در 3،4 هفته گذشته لیگ را این‌طور رصد کنند. سعی کردیم عدالت را رعایت کنیم و کسی که شایسته است دعوت شود و به فضای مجازی و چیز دیگری کار نداریم.

وی اظهار داشت: شاید در این اردو یکسری‌ها باشند که در اردوی گذشته نبودند، مثلاً در اردوی گذشته یکسری لیاقت داشتند ولی به خاطر یکسری مسائل نبودند. در این اردو هم ممکن است برخی نفرات به خاطر مسائل انضباطی نباشند. علاوه بر مسائل فنی خیلی به مسائل اخلاقی و نظم و انضباط اهمیت می‌دهیم. ما در جام ملت‌ها مقابل ژاپن 3 بر صفر باختیم در مسابقه‌ای که یک بازی نزدیک بود و روی یک اشتباه گل خوردیم و نتوانستیم نتیجه را جبران کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: وظیفه‌مان این است که هم با باشگاه‌ها تعامل داشته باشیم و هم در تیم ملی هم نتیجه خوبی بگیریم و کاری کنیم که مردم ایران از فوتبال لذت ببرند. رسانه‌ها خیلی تاثیرگذار هستند و می‌توانند انتقاد سازنده داشته باشند و امیدواریم که همه با هم دست به دست هم بدهیم و نتیجه خوبی بگیریم. نتیجه فقط برد و باخت نیست و باید روبه جلو حرکت کنیم. من فکر می‌کنم این کار را در تیم ملی انجام داده‌ایم.

قلعه‌نویی درباره صحبت‌هایی که پیرامون سردار آزمون مطرح شده و اینکه با او برای عدم حضور در جام ملت‌های آسیا صحبت کرده است؟ گفت: همه بازیکنان برای ما عزیز هستند و وطن و مردم‌شان را دوست دارند. یقیناً سردار هم جزیی از سربازان وطن است. سردار آزمون جزو بازیکنان ما در سپاهان بود. این چیزها را ما هم شنیدیم ولی یقینا همه ما عاشق ایران و مردم هستیم. در شرایط سختی قرار داریم و در جایی که مسئولیت داریم باید وظیفه‌مان را انجام دهیم.

وی یادآور شد: آقای خراطی هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد و آقای الهویی هم یکی از مسئولیت‌هایش این است که با لژیونرها صحبت کند. چیزی که می‌گویید را ما هم شنیده‌ایم. ما خوشحال هستیم که همه در تیم ملی با هم وحدت و اتحاد دارند. در مسابقات کافا می‌خواستیم به یکسری از بازیکنان استراحت دهیم که خودشان داوطلبانه آمدند که مسئله مهمی بود. در اردوی بلغارستان هم همین‌کار را می‌خواستیم انجام دهیم و این مسائل موفقیت‌هایی است که در تیم ملی به دست آوردیم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: در تیم ملی علاوه بر نتیجه‌گرایی با یک شیب ملایم باید تیم ملی را هم جوان کنیم. تیم ما در جام جهانی جزو تیم‌های پیر بود. همان روشی که فرگوسن در منچستریونایتد داشت را انجام می‌دهیم؛ او تیمش را تغییر می‌داد و جوان می‌کرد و نتیجه هم می‌گرفت. ما همان سیاست را داریم کما اینکه در سال 2007 هم همین‌ تصمیم را داشتیم و کنار تیم بزرگسالان یک تیم «ب» هم تشکیل دادیم که در اردن قهرمان شد. همه بازیکنان عاشق ایران هستند و دوست دارند باعث شادی مردم شوند و سردار هم از این موضوع مستثنی نیست.

قلعه‌نویی درباره انتقادهایی که از انتخاب خداداد عزیزی و هومن افاضلی به عنوان مشاوران فنی‌اش انجام شده است، گفت: هر انتخابی انتقاد دارد. هومن افاضلی از تجارب بسیار زیادی برخوردار بوده و انسان بسیار به‌روز و کاربلدی است. خداداد هم یک وزنه فوتبالی ما است و من خیلی او را دوست دارم. گلی که زد و زحماتی که برای فوتبال ما کشید را نمی‌توانیم به راحتی از یاد ببریم. خداداد یک ایراد در مربیگری داشت در حالی که می‌توانست مربی بسیار بزرگی شود، انتخاب‌های خداداد درست نبود و هرجایی که رفت تیم‌هایش مشکلات مالی داشت. هر دو نفر براساس قابلیت‌ و توانایی‌هایشان دعوت شدند و حتماً می‌توانند به ما کمک کنند.

۲۵۸ ۲۵۸