شهر خبر

واکنش کوهن به انتقادها درباره فاش کردن دیدارش با وزیر خارجه لیبی

واکنش کوهن به انتقادها درباره فاش کردن دیدارش با وزیر خارجه لیبی

ایسنا نوشت: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از فاش کردن دیدار محرمانه‌اش با وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی به شدت دفاع کرد.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب خود در پلتفرم X اعلام کرد: وزارت خارجه از کانال‌های علنی و سری برای تقویت روابط اسرائیل در سطح جهان استفاده می‌کند. دستاوردهای چشمگیر وزارت خارجه طی سال گذشته میلادی دلیلی بر کاربردی بودن این اقدامات و فعالیت‌های محرمانه است.

وی به بازگشایی آسمان عمان در مقابل پروازهای رژیم صهیونیستی، توافق تجاری با امارات، بازگشایی دو سفارت جدید کشورهای اسلامی و انتقال سه سفارتخانه به قدس اشاره کرد.

کوهن گفت: این دستاوردها بدون اقدامات مقدماتی محرمانه و رهبری تحرکات محرمانه از طریق چندین کانال امکان‌ پذیر نبود.

کوهن از مخالفان سیاسی انتقاد کرد و گفت: شرم آور است کسانی که هیچ دستاوردی ندارند بدون دانستن جزئیات چنین اظهاراتی را ایراد کنند. این حمله وزارت خارجه را از عمل به وظایف خود برای تقویت روابط با دوستان‌مان در جهان به ویژه جهان عرب منع نخواهد کرد.

کوهن یکشنبه از نشستش با وزیر خارجه لیبی در ایتالیا خبر داد و آن را یک گام تاریخی و نخستین گام در جهت ازسرگیری روابط میان رژیم صهیونیستی و لیبی دانست.

وزارت خارجه دولت وحدت لیبی دیدار المنقوش و الی کوهن در رم را یک دیدار غیر رسمی دانست. دو تن از مسؤولان ارشد دولت وحدت ملی لیبی اعلام کردند که عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی از این دیدار خبر داشته است.

311311