شهر خبر

کنایه های پی در پی رئیسی به دولت روحانی در نشست خبری با رسانه ها /برجام تنها پرونده ما نیست /به قله نزدیکیم!

کنایه های پی در پی رئیسی به دولت روحانی در نشست خبری با رسانه ها /برجام تنها پرونده ما نیست /به قله نزدیکیم!

سومین نشست خبری سیدابراهیم رئیسی با رسانه‌های داخلی و خارجی به مناسبت هفته دولت درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در هفته دولت رودرروی خبرنگاران نشست تا ضمن بیان نکاتی درباره عملکرد دولتش در 2 سال اخیر، پاسخگوی سوالات آنها نیز باشد.

در سومین نشست خبری رئیس جمهوری، علاوه بر رسانه های داخلی، برخی رسانه های خارجی نیز حضور داشتند. ارتباط دولت با رسانه را یک ضرورت می‌دانم که همواره در تبیین نظر دولت مردان به مردم و انعکاس نظرات مردم به مسئولین فعال هستند و این ارتباط دو سوی و دوجانبه می‌تواند باشد، تا دولتمردان در جریان دغدغه‌های مردم بیش از پیش قرار بگیرند.

*دولت ۲ سال قبل کارش را در حالی آغاز کرد که شرایط و وضعیت کشور خاص بود و در آن شرایط با کرونا و کسری بودجه، تورم و کاهش کالاهای اساسی مواجه بود که برخی از صاحب نظران نسبت به مدیریت شرایط توسط دولت تردید داشتند.

*ما با اتکا به خدا و توانمندی‌های داخلی در کشور کار را آغاز کردیم؛ برخی از دشمنان ما برای پیشبرد شرایط ناباور بودند اما در کشور ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و ما معتقدیم با تغییر گفتمانی که در دولت رخ داد و بازگشت به مردم اتفاق افتاد و با رجوع به داخل می‌توان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد. دولت کار خود را با این نگاه آغاز کرد.

*{ با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی کادر درمان در پایان دادن به کرونا در کشور}: کسری بودجه می‌توانست قریب به ۴۸۰ میلیارد در کشور مشکل ایجاد کند، با ایجاد منابع در کشور جبران شد و وضعیت تورمی قریب به ۶۰ درصد به ۴۶ درصد فعلی تبدیل شد و همچنین وضعیت کالاهای اساسی به نحوی اطمینان بخش شد و شرایط کسب و تحصیل و تلاش متفاوت شد به نحوی که رشد اقتصادی. در ۱۴۰۰ بر خلاف قبل ۴ درصد و بیشتر از آن را نشان داد که این‌ها نشان دهنده ایجاد امید در کشور است.

*{ با اشاره به کاهش تورم تولید از ۱۰۳ به ۳۰ درصد}: همه شاخص‌ها نشان دهنده رشد، تلاش و پیشرفت است. وضعیت اشتغال نیز که بسیاری نگران آن بودند به ۸.۲ درصد رسیده است. همه شاخص‌ها نشان می‌دهد که تلاش‌هایی که انجام شده، جواب داده و بعد از این هم جواب خواهد داد.

*دشمنان ناباورانه به دنبال رصد فعالیت‌های ما بودند و ما توانستیم با تغییر گفتمانی که در این دولت انجام دادیم که اول بازگشت به مردم و با مردم بودن بود و دوم توجه به ظرفیت‌های کشور بود، بسیاری از مسائل را حل کند و ما اینگونه کار را به پیش بردیم.

*در کشور امید ایجاد شده است. رشد تولید ۶ درصد شد و همه شاخص‌ها نشان دهنده رشد شد. ۲۳ استان ما اعلام می‌کنند که شرایط بیکاری کاملاً متفاوت شده است.

*شرایط کسب و کار و تلاش و تحصیل متفاوت شد. رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۰ به ۴ درصد و در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴ درصد رسید.

*اشتغال ایجاد شده است و احیای کارگاه‌ها و کارخانجات نیمه تعطیل محقق و زمینه کار و فعالیت در کشور ایجاد شد.

*دشمن تلاش کرد دو راهبرد منزوی کردن ایران در جهان و مایوس کردن مردم در درون را دنبال کند که در هر دو شکست خورد؛ در بعد منزوی کردن ایران اسلامی موفق نشدند؛ چراکه در ابتدا اعلام کردیم که موضوع برجام نه اولین مورد پیگیری ما است و نه آخرین آن خواهد بود و ما پرونده‌های زیادی در حوزه سیاست خارجی داریم که در دستور کار دولت است و همه آن‌ها را همزمان دنبال می‌کنیم؛ ارتباط با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای اسلامی و کشورهای همسو را دنبال کردیم و سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری را ارتقا دادیم و در حوزه ارتباط تجاری با کشورهای همسایه و همسو شرایط ما نسبت به دولت قبل با رشد ۱۴ درصدی مواجه هستیم.

* در حوزه ارتباطات تجاری منطقه و همچنین اقدامات تجاری که برخی معتقد بودند که نمی‌شود آن‌چنان که باید، کاری انجام داد، در دولت رکورد آن شکسته و معلوم شد که ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد؛ ارتباطات با آمریکای لاتین، آفریقا و بسیاری از کشورهای آسیایی و فعال شدن در اتحادیه اوراسیا و عضویت در پیمان شانگهای و اخیرا در بریکس همه نشان از آن است که ایران اسلامی ظرفیت و جایگاه دارد و دشمن در سیاست و راهبرد منزوی کردن ایران اسلامی موفق نشد؛ وضعیت سیاسی، تجاری و اقتصادی ما نشانگر شکست دشمن در این راهبرد خود است.

*دشمن احساس کرد ما در حال پیشرفت هستیم و غربی‌ها حتی میز مذاکره را ترک کردند و به اغتشاشات روی آوردند. در این بخش هم مردم حضور پیدا کردند و دشمن را ناکام گذاشتند و ناامید شدند از دنبال کردن اهداف خود در اغتشاشات و به همین دلیل مجدداً بحث مذاکره را مطرح کردند.

*چند هفته از دولت نگذشته بود که دشمن به پمب بنزین‌های ما حمله سایبری کرد که مردم دشمن را ناکام کردند و بصیرانه رفتار کردند.

*شعار دولت ما می‌توانیم است و در بسیاری از حوزه‌ها موفق شدیم.

* در سفرهای خارجی ترجیح می‌دهیم محصولات دانش بنیان خودمان را ببریم. با وجود این، بسیاری تلاش می‌کنند که ناامیدی را در جامعه القا کنند.

*پیشنهاد بنده به دوستان دانشگاهی آن است که در کنار راهیان نور، راهیان پیشرفت را هم داشته باشیم تا پیشرفت‌های کشور را در همه عرصه‌ها ببینیم.

*با حضور مردم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. به قله نزدیکیم و هرگز دردل ناامیدی راه نخواهیم داد .

این خبر درحال تکمیل است...

2727