شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله#آیت الله هاشمی

تظاهرات ادامه داشت و جمعی دستگیر شدند /فشار حزب الله به تحکیم وحدت به روایت آیت الله هاشمی

تظاهرات ادامه داشت و جمعی دستگیر شدند /فشار حزب الله به تحکیم وحدت به روایت آیت الله هاشمی

در خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در روز ششم شهریورماه سال 1379، به فشارهای حزب الله به تحکیم وحدت اشاره شده است.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات ششم شهریور ١٣٧٩ رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است:

پیش‌ازظهر و بعدازظهر، مجلس خبرگان در مجتمع امام خمینی جلسه داشت. جلسه را اداره می‌کردم. دستور جلسه، بررسی آیین‌نامه جدید است. سخنرانی‌های پیش از دستور هم نسبتاً آرام و کم‌تشنج بود. آقای [علی] مشکینی [رئیس مجلس خبرگان] هم صحبت افتتاحیه خوبی داشتند.

ظهر به دفترم رفتم. تا ساعت چهار بعدازظهر، کارها را انجام دادم. محسن [سرپرست دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام] هم ضمن صرف ناهار، کارها را مطرح کرد. شب اعضای خبرگان، میهمان آقای [محمدعلی] تسخیری [رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] در همان مجتمع بودند. جمعی از [نمایندگان مجلس] خبرگان، با توجه به مطالب مصاحبه‌ام در مجله حکومت اسلامی، خواستندکه درسی بگذارم یا سرپرستی یک گروه تحقیقی را برای تبیین فقه حکومتی در مسائل روز و ضروری بپذیرم. مذاکره و احوال‌پرسی با تعداد زیادی از اعضای [مجلس] خبرگان، در جریان کارها و لحظه‌های تنفس و شام و ... داشتیم.

فشار حزب‌الله، [دفتر] تحکیم وحدت را مجبور کرد که اجلاس خود را در دانشگاه لرستان، نیمه‌کاره رها کنند. امروز هم تظاهرات ادامه داشت و جمعی هم دستگیر شده‌اند.



۲۷۲۲۰