شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#اتفاقی#مهم#خودروهای#برقی

اتفاقی مهم در حوزه خودروهای برقی

اتفاقی مهم در حوزه خودروهای برقی

آیین بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی مجهز به ۷۴ دستگاه شارژر با حضور وزیر صمت، شهردار تهران، رئیس شورای شهر، مدیران مجموعه مپنا و جمعی از مدیران شهری و کشوری برگزار شد.

ظهر امروز دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ آیین بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی مجهز به ۷۴ ایستگاه شارژر در قالب هفتادمین رویداد امید و افتخار شهرداری تهران، با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مدیران مجموعه مپنا و جمعی از مسئولین شهری و کشوری برگزار شد.

به گفته مسئولان مجموعه مپنا، پیش از این ۳ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران نصب شده بود و امروز ۱۵ ایستگاه دیگر به این پایتخت اضافه شد. از مجموع ۷۴ دستگاه شارژر که در آیین امروز به بهره‌برداری رسید، ۲۴ شارژر، مجهز به شارژ سریع و ۵۰ شارژر، مجهز به شارژر معمولی است.

مدیرعامل گروه برق مجموعه مپنا در این مراسم گفت: اولین مرحله در این پروژه، مکان‌یابی بود و اجرای پروژه تنها ظرف ۲۴ روز انجام شد. نهم مردادماه قرارداد به امضا رسید و پنجم شهریورماه عملیات نصب پایان یافت. در همین راستا از مهندسان مجموعه مپنا و کارکنان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای اهتمام ویژه در این راه تشکر می‌کنم.

عرفان با بیان این که با تنوع‌بخشی و افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ برقی، نیاز شهر تهران به الکتریسیته افزایش خواهد یافت، ابراز امیدواری کرد که پروژه‌های بعدی مربوط به ایستگاه‌های سواپ موتورسیکلت‌های برقی با همکاری شهرداری تهران به سرانجام برسد.

وی در پایان گفت: امیدواریم تامین و تولید خودروهای برقی با همت وزارت صمت با فراهم شدن زیرساخت‌ها، در دستور کار قرار گیرد.