شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##طرح#خرید#خدمت#سربازی#برنامه#هفتم#توسعه؟

طرح خرید خدمت سربازی در برنامه هفتم توسعه؟

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح موضوع خرید خدمت سربازی در برنامه هفتم توسعه را رد کرد.

طرح خرید خدمت سربازی در برنامه هفتم توسعه؟
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۶:۴۰:۰۲
اعتمادآنلاین |

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح خرید خدمت سربازی در برنامه هفتم توسعه گفت: آنچه در مجلس برای تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت سربازی مطرح است، مسائلی نظیر ارتقای آموزشی و مهارتی و همچنین اشتغال بعد از خدمت سربازی و حقوق سربازان است.

به گزارش ایسنا، علی آقازاده دافساری با اشاره به آخرین اقدامات قوه مقننه درباره مشمولان دوران وظیفه عمومی اظهار کرد: لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی که دولت تهیه کرده بود، در حال طی کردن مراحل تکمیلی خود است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس برنامه‌ای برای تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت سربازی دارد؟ گفت: آنچه که در این زمینه مطرح است مسائلی نظیر ارتقای آموزشی و مهارتی و همچنین اشتغال بعد از خدمت سربازی و حقوق سربازان است.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه موضوع خرید سربازی مشمولان غایب در برنامه هفتم مطرح نیست، عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه خرید و حذف سربازی اجباری مطرح نیست؛ چراکه معتقدم اصلاً چیزی به عنوان سربازی اجباری نداریم بلکه برابر قانون هر فرد ذکوری برای استمرار امنیت کشور مکلف به خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات است.