شهر خبر

سخنگوی وزارت خارجه: اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای دیپلماتیک است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل هم که در آخر ماه جاری برگزار می‌شود، فرصت مناسبی است که گفت‌وگوهای دیپلماتیک در چارچوب گفت‌وگوهایی که قبلا وجود داشته در حاشیه مجمع صورت بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه: اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای دیپلماتیک است
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۱۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ششم شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران که در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت» در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

به گزارش انتخاب، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این نشست خبری درباره مذاکرات با طرف‌های مذاکراتی ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیورک که علی باقری به آن اشاره کرده بود،‌گفت: ما به مسیر مذاکره و دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها پایبند هستیم و جمهوری اسلامی ایران از فرصت‌های دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ظالمانه غفلت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: همانطور که در اجلاس سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل با علاقه‌مندی طرف‌های مقابل و اهتمام ایران برای استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی اثرسازی تحریم‌ها، گفت‌وگوهایی در حاشیه مجمع عمومی انجام شد، گفت‌وگوهای مستقیم با اعضای برجام و غیرمستقیم با آمریکا. اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل هم که در آخر ماه جاری برگزار می‌شود، فرصت مناسبی است که گفت‌وگوهای دیپلماتیک در چارچوب گفت‌وگوهایی که قبلا وجود داشته در حاشیه مجمع صورت بگیرد.

کنعانی عنوان کرد: اکنون نمی‌توانم جزئیاتی بیش از این در اختیار شما قرار دهم. ایران از هیچ فرصت دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ظالمانه غفلت نخواهد کرد. این کار ویژه دستگاه دیپلماسی است.