شهر خبر

علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی:

نمی‌توان به صورت جمعی عده‌ای را به دانشگاه تزریق کرد؛ آنوقت دیگر نامش دانشگاه نیست/ نظام آموزش عالی کشور تدبیر و سعه صدر داشته باشد

وزیر اسبق امور خارجه گفت درباره اخراج اساتید دانشگاه‌ها: نمی‌توانیم خدای ناکرده به صورت انبوه عده‌ای را بدون دقت کافی از حیث کیفیت علمی و سایر شایستگی‌ها به دانشگاه‌ها تزریق کنیم و به کلاس بفرستیم. نام این دیگر دانشگاه نیست! معلم است که شالوده تعلیم و تربیت را عهده دار می‌شود. مگر می‌توان به صورت جمعی عده‌ای را تزریق کرد؟!

نمی‌توان به صورت جمعی عده‌ای را به دانشگاه تزریق کرد؛ آنوقت دیگر نامش دانشگاه نیست/ نظام آموزش عالی کشور تدبیر و سعه صدر داشته باشد
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

علی اکبر صالحی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و رییس پیشین سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: جایی که باید بیشترین دقت را کرد، در انتخاب هیأت علمی است؛ چرا که آن کانونی که هدایت علمی و تربیتی جوان دانشجو را به دست می‌گیرد، هیأت علمی است. نمی‌توانیم خدای ناکرده به صورت انبوه عده‌ای را بدون دقت کافی از حیث کیفیت علمی و سایر شایستگی‌ها به دانشگاه‌ها تزریق کنیم و به کلاس بفرستیم. نام این دیگر دانشگاه نیست! معلم است که شالوده تعلیم و تربیت را عهده دار می‌شود. مگر می‌توان به صورت جمعی عده‌ای را تزریق کرد؟!

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اخراج برخی اساتید از دانشگاه‌ها و شایعه تزریق هیأت علمی جدید به نظام آموزش عالی کشور، بر رعایت تدبیر، سعه صدر و دقت در اینگونه تصمیمات تأکید کرد.

به گزارش جماران بخش هایی از گفت و گوی صالحی را در ادامه می خوانید: