شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دریاچه#دولت#محیط زیست

سلاجقه: میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد/ خبری از مرگ دریاچه نیست

سلاجقه: میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد/ خبری از مرگ دریاچه نیست

ایرنا نوشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد و قرار شده دولت در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

علی سلاجقه در نشست خبری خود در نخستین نمایشگاه دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم با عنوان روایت خدمت درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده در مورد میانکاله تاکید کرد: بحث دامنه دار شده و از اول مواضع خودمان را اعلام کرده ایم اگر اجرای هر پروژه‌ای در هیأت وزیران مصوب و به ما ارجاع داده شود اولین کار، ارزیابی محیط زیستی آن است.

وی با بیان اینکه وقتی طرح می‌تواند اجرا شود که مجوز محیط زیستی داشته باشد، گفت: طرح‌هایی که مشکل نداشته باشند را کمک می‌کنیم به هر حال توسعه حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: کلنگ زنی در میانکاله بدون مجوز محیط زیست بوده است که امید است همه، قوانین کشور را مد نظر قرار دهند.

سلاجقه افزود :تحت هیچ فشاری قرار نمی‌گیریم و به عنوان شاگرد دانشگاه و خادم کشور تکلیف قانونی خود را انجام می‌دهم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آلودگی خزر نیز با بیان اینکه دریای خزر از لحاظ ارتفاعی تراز، کاهش یافته و بر اساس گزارش مجله نیچر وضعیت آب خزر روند نوسانی متعدد دارد و برخی مواقع افزایش و برخی مواقع کاهش داشته است، گفت: ۵ کشور در بحث کاهش ارتفاع آب خزر نقش داشته اند البته هیچ کشوری مقصر نیست و همه آماده اند در قالب برنامه جامع اقداماتی را انجام دهند.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در این زمینه کنوانسیون تهران برگزار و کارگروه‌های علمی با همکاری کشورهای دیگر تشکیل می شود.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه نیز اظهار داشت: یک فصل محیط زیست در برنامه هفتم در نظر گرفته شده و اتفاقات خوبی در این زمینه شاهد خواهیم بود.

سلاجقه در پاسخ به پرسش دیگری در باره دریاچه ارومیه با اشاره به بازدید دو هفته قبل از این منطقه، وضعیت آن را مناسب دانست و افزود: ستاد ملی دریاچه ارومیه برگزار شد و اکنون ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب دارد.
وی ادامه داد: خبری از مرگ دریاچه نیست و در شهریور ماه آب چند سد در این دریاچه رهاسازی می شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه خبرهای خوشی در مورد دریاچه ارومیه خواهیم شنید، گفت: همه اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری در این زمینه انجام شده و در رابطه با حذف چاه‌های غیر مجاز و تغییر کاربری‌ها و کشت مناسب تصمیمات خوبی گرفته شده است.

سلاجقه در پاسخ به پرسش دیگری درباره سدسازی های ترکیه گفت: درباره آنچه در ترکیه رخ داده نشست‌هایی با کشورهای همسایه داشته‌ایم و اکنون رویکرد مناسب است و ادبیات نسبت به قبل مردم پسند شده است.
وی ادامه داد: در این خصوص همچنین نشست هایی با سفیر ترکیه برگزار و رویکردها همگراتر شده است.

۴۷۲۳۶