شهر خبر

سخنگوی وزارت خارجه:

تفاهمات ایران و آمریکا به درستی اجرا شود می‌توانیم در بازگشت متعهدانه واشینگتن به توافق هم گام‌های بعدی را برداریم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ششم شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران که در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت» در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

تفاهمات ایران و آمریکا به درستی اجرا شود می‌توانیم در بازگشت متعهدانه واشینگتن به توافق هم گام‌های بعدی را برداریم
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۳۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: در بازه اخیر تفاهمی با دولت آمریکا داشتیم که از طریق دولت‌های دوست انجام شده است بحث مبادله زندانیان را داشته باشیم. آزادی شهروندان ایرانی که به صورت ظالمانه عملا به گروگان گرفته شده‌اند آزاد کنیم با نگاه انسانی به قضیه و با اهمیت برای آزادسازی زندانیان ایرانی تفاهم تبادل زندانیان را انجام دادیم و در کنار آن رفع انسداد دارایی‌های ایران را پیگیری کردیم و این تفاهم انجام شده و بازه زمانی چهار تا هفت هفته اعلام شده بود و شاهد پیشرفت کار هستیم. این رویکردی است که اگر به درستی انجام شود می‌تواند گام سازنده‌ای باشد که بتوانیم در مسیر بازگشت متعهدانه طرف آمریکایی به توافق هم گام‌های بعدی را برداریم.

به گزارش ایسنا، کنعانی افزود: دولت‌های دوست در منطقه از جمله عمان و قطر هستند که علاقه‌مندند ایفای نقش کنند ما از ایفای نقش سازنده این کشورها استقبال می‌کنیم. رفع تحریم‌ها برای ما اولویت است و از ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده خواهیم کرد