شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارس جنوبی

رییسی فاز ۱۱ پارس جنوبی را افتتاح نکرد

وزیر نفت گفت: با توجه به مسائل امنیتی و ایمنی، قرار بود فاز ۱۱ پارس جنوبی برای افتتاح لحظاتی متوقف شود اما رئیس جمهور اعلام کردند که یک لحظه هم کار تولید گاز نباید متوقف شود و نیازی به حضور میدانی در فاز ۱۱ نیست.

جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز در جمع مردم عسلویه اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور بر اتمام فازهای پارس جنوبی، فاز ۱۱ پارس جنوبی طی دو سال تکمیل شد.

وی گفت: با توجه به مسائل امنیتی و ایمنی، قرار بود فاز ۱۱ پارس جنوبی برای افتتاح لحظاتی متوقف شود اما رئیس جمهور اعلام کردند که یک لحظه هم کار تولید گاز نباید متوقف شود و نیازی به حضور میدانی در فاز ۱۱ نیست و این پروژه عظیم از همین جا افتتاح می‌شود.

وزیر نفت گفت: شرکت توتال و دیگر شرکت های خارجی ۲۰ سال هیچ اقدامی برای توسعه و بهره برداری از این پروژه انجام ندادند اما با با تاکید ریاست جمهور و مهندسین داخلی امروز این فاز به بهره برداری رسید.

وی افزود: شرکت توتال با وجود اینکه ۴/۸ میلیارد دلار برای این پروژه اختصاص یافته بود در سال ۱۳۹۷ پروژه را رها کرد اما امروز شاهد بهره برداری از این پروژه بودیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۹ میلیون متر مکعب از این میدان مشترک با کشور همسایه برداشت می کنیم، گفت: همکاران ما به صورت جهادی کار کردند تا این پروژه به بهره برداری برسد و امروز نشان دادیم که ما می‌توانیم.

اوجی ادامه داد: از شروع دولت سیزدهم پروژه های نیمه کاره مانند فاز ۱۱ که فقط بر روی کاغذ بود در دستور کار قرار گرفت و امروز بالغ بر ۳۴ پروژه نیمه کاره به ارزش ۱۲ میلیارد دلار به بهره برداری رسیده است و برای سال جاری ۶۷ پروژه بالا دست و پایین دست با اولویت تولید به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به بهره برداری می رسید.