شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#سقوط#ارزش#سهام#ارزان#شدن#بلیت

از سقوط ارزش سهام تا ارزان شدن بلیت سینما

از سقوط ارزش سهام تا ارزان شدن بلیت سینما

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۲۳( ۶ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

 جینا رایموندو، وزیر بازرگانی امریکا روز یکشنبه وارد پکن شد و سفر رسمی چهار روزه خود را به چین آغاز کرد. رایموندو در این سفر با همتایان چینی خود گفت‌وگو خواهد کرد. این دیدار در بحبوحه تنش میان روابط دو اقتصاد برتر جهان انجام می‌شود، زیرا واشینگتن در تلاش است تا دسترسی پکن به فناوری پیشرفته از جمله نیمه هادی‌ها را مسدود کند.

 

شرکت خودروسازی چینی BYD اعلام کرد که واحد الکترونیکی آن با شرکت امریکایی Jbil Inc قراردادی برای تجارت متحرک (طراحی، ساخت و استفاده از مدارهای مجتمع و نرم افزارهای مرتبط با آن) در چین به مبلغ ۱۵.۸ میلیارد یوان(۲.۲ میلیارد دلار) منعقد کرده است.

The New York Times 28 August

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی نسخه امروزش به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

یکشنبه دومین روز ملی سالانه سینما بود. در بیش از ۳۰۰۰ سالن سینما در سراسر کشور، قیمت بلیت فیلم تنها ۴ دلار بود. بر اساس داده‌های نظرسنجی انجمن ملی صاحبان تئاتر، آخرین باری که میانگین قیمت بلیت سینما در این حد پایین بوده است، در سال ۱۹۸۹ بود. در سال گذشته میانگین قیمت بلیت سینما، ۱۰.۵۳ دلار بود.

 

سهام شرکت اورگرند که یک شرکت املاک و مستغلات چینی است، با شروع تجارت در هنگ کنگ برای نخستین بار در یک سال و نیم، حدود ۸۰ درصد کاهش یافت. این سهام در سه سال گذشته بیش از ۹۹ درصد از ارزش خود را از دست داده است زیرا پکن شرکت‌های دارایی را سرکوب کرده است. اورگرند در مرکز بحران املاک و مستغلات قرار دارد که دومین اقتصاد بزرگ جهان را تهدید می‌کند.

The Wall Street Journal 28 August

روزنامه واشینگتن پست(The Washington Post) همچنین در بخش بین‌الملل اعلام کرد:

 

اوکراین گزارش می‌دهد که به پیشروری در شرق این کشور ادامه می‌دهد، زیرا مسکو مدعی است که یک پهباد را در نزدیکی شهر منهدم کرده است. در همین حال زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که اوکراین ممکن است سال آینده انتخابات برگزار کند اما برای انجام این کار به حمایت مالی نیاز دارد.

 

وزیر آموزش فرانسه روز یکشنبه گفت که فرانسه قصد دارد عبا را که یک لباس بلند گشاد است و زنان مسلمان آن را استفاده می‌کنند، در محوطه مدرسه ممنوع کند. وی به تلویزیون TF۱ گفت که دولت قصد دارد قوانین شفاف و روشنی را در این مورد به مقامات مدارس در سراسر کشور منتقل کند.

The Washington Post 28 August