شهر خبر

حمله به مینی بوس اعضای تحکیم وحدت به روایت آیت الله هاشمی /تضعیف وزارت اطلاعات توطئه است و رویارویی با رهبری خطرناک

حمله به مینی بوس اعضای تحکیم وحدت به روایت آیت الله هاشمی /تضعیف وزارت اطلاعات توطئه است و رویارویی با رهبری خطرناک

مرحوم آیت الله هاشمی در خاطرات ۵ شهریور ماه سال ۷۹، به تجمع برخی موافقان دوم خرداد اشاره کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات پنجم شهریور ١٣٧٩ رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است:

صبح برای افتتاح همایش مدیران واحدهای خارج از کشور و نهضت‌ها، به وزارت اطلاعات رفتم. از انفعال وزارت در شرایط حساس کنونی انتقاد کردم و تضعیف وزارت را حلقه‌ای از زنجیره توطئه علیه اصل انقلاب خواندم و رویارویی صریح با اصل نظام و رهبری را خطرناک.

عصر جمعی از مدیران ارشد استان کرمان آمدند. توضیحاتی در مورد کنگره‌ای دادند که قرار است در کرمان، برای شهید [محمدجواد] باهنر [نخست‌وزیر اسبق ایران] به مناسبت بیستمین سال شهادت برگزار شود. من هم مفصلاً در مورد شخصیت شهید باهنر صحبت کردم. آقایان [سیدیحیی] جعفری، امام جمعه و [عبدالمحمد] رئوفی[نژاد]، فرمانده سپاه [کرمان] گزارش دادند. شب هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان، در دفترم جلسه داشت. دربارۀ برنامه اجلاس مذاکره و تصمیم‌گیری شد.

امروز هم در خرم‌آباد، به خاطر همایش [دفتر] تحکیم وحدت آشوب بوده؛ تا عصر جمع زیادی از مخالفان تحکیم، تظاهرات داشته‌اند. عصر، جمعی از موافقان دوم خرداد به خیابان‌ها آمدند و با شعارهای نامناسب و تخریب، با نیروی انتظامی درگیر شده‌اند. تعدادی مجروح و بازداشت شده‌اند و تاکنون – ساعت ده‌ونیم شب- ادامه دارد. تحکیم نتوانسته امروز جلسه‌اش را برقرار کند و یک مینی‌بوس حامل اعضای تحکیم، در ییلاق‌های شهر سلسله و دلفان، مورد هجوم قرار گرفته و آسیب دیده‌اند.

۲۷۲۲۰