شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##گروهی#برای#فردا#باید#مدنظر#قرار#بدهید

۳ گروهی که برای فردا باید مدنظر قرار بدهید

 ۳ گروهی که برای فردا باید مدنظر قرار بدهید

پیش‌بینی می‌شود فردا، بازار مثبت خوبی را ببیند؛ ولی اصلاح چند روز، پولبک یا خرید جامانده و حتی نوسان گیرهای که بعد ۱۰-۱۵ درصد افزایش تبدیل به فروشنده می‌شوند تقاضا را در بازار ایجاد می‌کنند.

 محمدباقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: بازار سرمایه چند ماهی در اصلاح قرار داشت که این موضوع قابل‌پیش‌بینی بود.

تا حدودی، بسیاری از فعالان بورسی تصور این عمق از اصلاح را نداشته‌اند؛ ولی اصلاح قابل‌پیش‌بینی بود که از اوایل اردیبهشت تا همین چند روز پیش ادامه داشت. باتوجه‌به اینکه کلیت سهام چه از نظر تکنیکال، معاملاتی و موضوع فروشنده‌ای که محدود شده بود و عملاً در بازار وجود نداشت، فعالان توقع داشتند که از نیمه مرداد و نیمه اول شهریور روند اصلاحی پایان بیابد. مطابق آمار ارزش معاملات به زیر ۴ همت هم رسید و بعد از آن روند معاملات بهبود پیدا کرد و خریداران شروع به خرید کردند.

 وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه هم از نظر تکنیکالی و هم از نظر بنیادی در کلیت بازار ارزندگی وجود داشت، ارزش معاملات افزایش پیدا کرد و سهام هم با تقاضا همراه شد. مهر تأیید پایان اصلاح نزدیکی ارزش معاملات خرد به ۹۸ همت بود و ۲-۳ روزی هم شاهد تقاضا در کلیت بازار بودیم که این موضوعات نمایانگر پایان روند نزولی بورس هستند.

 این فعال بورسی بیان کرد: روز یکشنبه برای بورس روز مهمی بود، به شخصه قبل از شروع معاملات توقع بازاری پر حجم همراه باعرضه را داشتم که محقق شد. بسیاری از سهام که در صف قرار داشتند عرضه شدند و معتقدم که مهر تأیید روند صعودی جدید صادر شده است. شروع روند صعودی جدید و همراهی چند روز بازار مثبت احتمال درجازدن در روزهای آتی معاملاتی را بالا می‌برد. همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا، بازار مثبت و خوبی را ببیند؛ ولی اصلاح چند روز، پولبک یا خرید جامانده و حتی نوسان گیرهای که بعد ۱۰-۱۵ درصد افزایش تبدیل به فروشنده می‌شوند تقاضا را در بازار ایجاد می‌کنند. احتمالاً در روزهای آتی شاهد افزایش عرضه هستیم؛ باتوجه‌به اینکه چه میزان تقاضا در روند ممتد بازار تشکیل می‌شود، روزهای اصلاح تعیین خواهد شد.

 وی ادامه داد: معتقدم اصلاحی جزئی در روزهای آتی را شاهد هستیم و ادامه روند صعودی هم رخ می‌دهد همچنین در ۱-۲ آینده روند صعودی متعادل را خواهیم داشت.

 خادمی در پایان چنین گفت: همانند ادوار قبل در زمان صعودی‌شدن بازار گروه پالایشی، خودرویی و فلزات از آن دست گروه‌های مستعد رشد هستند. چند نماد هم دراین‌بین می‌توانند پیشتازی کنند؛ اما به نسبت امروز بازار پر عرضه تری را شاهد هستیم. همچنین باتوجه‌به ارزندگی که در بورس شاهد هستیم بازار در میان‌مدت ۱-۲ صعودی است.