شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتباطات#کتاب#فرهنگ#کارشناسان

نقد و بررسی کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نقد و بررسی کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

مبلغ نوشت: نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» با حضور نویسنده کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مسجدجامعی، علی‌اکبر ضیایی، رئیس و جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و مراکز مختلف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش «»- در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین مسجدجامعی با اشاره به شرایط پیش و پس از نگارش کتاب در دنیا، اظهار داشت: لازم است به شرایط و تحولات پس از نشر کتاب هم توجه و تحلیل‌هایی را ارائه کنیم.

وی در خصوص مسیحیان آمریکای لاتین و تفاوت‌های موجود بین تفکر مسیحیت ارتدوکس و کاتولیک و مسیحیان خاورمیانه توضیحاتی ارائه کرد و دو هدف اصلی خود در نگارش کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» را طرح موضوعات مهم و چگونگی سیاست گذاری‌ها در قبال شرایط کنونی حاکم بر جهان برشمرد.

این نویسنده افزود: کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» در زمان نگارش، ‌تازه‌ترین تحولات جهان را در نظر داشته و در چند سال اخیر تحولاتی در جهان پدید آورده است. از جمله وقوع بهار عربی در کشورهای عربی و اینکه بهترین شیوه و روش در گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت چگونه قابل اجرا بوده که امام موسی صدر آن روش را با وجود فضای چندگانه در لبنان، اجرایی کرده‌اند.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه جمهوری اسلامی ایران در قبال شرایط بین‌المللی، اتخاذ یک سیاست دینی متوازن در قبال ادیان مختلف است که مسیحیت، بودیسم، هندوئیسم و ... یکی از مهمترین بخش‌های سیاست خارجی تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسجدجامعی در ادامه سخنانش، گفت: تحولات ایجاد شده در آسیای جنوب شرقی، لزوم اتخاذ سیاست مناسب از جانب جمهوری اسلامی ایران در قبال شرایط کنونی را می‌طلبد.

محمدصادق امینی، دبیر نشست درباره شخصیت و تجربیات و سوابق علمی و عملی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مسجدجامعی و همچنین، برخی از مطالب اصلی کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» گزارشی ارائه کرد.

عادل خانی، مدیرکل آسیا ـ اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بیان مطالبی در باره کشور چین و شرایط مسیحیت و ادیان در چین ارائه داد و سایر کارشناسان حاضر در نشست نیز نقطه نظرات خود را پیرامون مطالب کتاب و مباحث مطرح شده، مطرح کردند.

نقد و بررسی کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی