شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#گروه واگنر#تلگرام#هواپیما

بیانیه کمیته تحقیقات روسیه در رابطه با جان باختن فرمانده واگنر

بیانیه کمیته تحقیقات روسیه در رابطه با جان باختن فرمانده واگنر

ایرنا نوشت: کانال تارنمای خبری اسپوتنیک در پیامرسان تلگرام دقایقی پیش خبر داد که هویت تمامی ۱۰ جان‌باخته و از جمله یوگنی پریگوژین فرمانده گروه واگنر در جریان سانحه اخیر سقوط یک فروند هواپیما در روسیه تائید شده است.

اسپوتنیک نوشت که هویت قربانیان این سانحه با معاینات حرفه ای به دست آمده و با فهرست سرنشینان پرواز مذکور تطابق داشته است.

پیشتر کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرده بود که ۲ دستگاه ضبط‌کننده پرواز (جعبه سیاه) مربوط به هواپیمایی که در استان تِوِر این کشور سقوط کرد، پیدا شده است.
در بیانیه این کمیته آمده بود: طی اقدامات اولیه تحقیقاتی، اجساد ۱۰ نفر از قربانیان این حادثه در محل سقوط هواپیما پیدا شد و آزمایشات ژنتیکی مولکولی برای شناسایی هویت آنها در حال انجام است.

کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه خود با اشاره به اینکه دستگاه‌های ضبط پرواز (جعبه سیاه) در محل سقوط هواپیما کشف و ضبط شده است، عنوان کرده بود: بررسی دقیق محل سقوط هواپیما همچنان ادامه دارد و در حال حاضر اقلام و مدارکی که برای احراز تمامی شرایط سقوط هواپیما حائز اهمیت است نیز در دست کشف و ضبط است و معاینات پزشکی قانونی لازم انجام خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده بود: تمام سناریوهای احتمالی برای علت وقوع این حادثه از سوی کمیته تحقیقات روسیه به طور کامل در حال بررسی است.

شامگاه چهارشنبه (۱ شهریور) هواپیمایی خصوصی حامل ۱۰ مسافر از جمله فرمانده واگنر که از سنت پترزبورگ به مقصد مسکو در حال حرکت بود، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

310310