شهر خبر

از افزایش هزینه‌های برق تا سود بالای شرکت‌های هواپیمایی

از افزایش هزینه‌های برق تا سود بالای شرکت‌های هواپیمایی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۲۳( ۵ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

میلیاردر روسی پس از محکوم کردن جنگ خواستار لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا شد.آکاردی ولوژ، یکی از بنیان‌گذاران شرکت فناوری یاندکس به طور رسمی از اتحادیه اروپا درخواست کرد تا تحریم‌های علیه او را حذف کند. وکلای ولوژ چند روز پس از محکومیت حمله وحشیانه پوتین به اوکراین، از اتحادیه اروپا درخواست کردند که تحریم‌ها علیه چهره‌های برجسته مخالف حمله روسیه به اوکراین را لغو کنند. این اقدام ماه آینده توسط اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

X ( توییتر سابق)، متعلق به ایلان ماسک، اکنون قابلیتی را به ایلان ماسک معرفی کرده است که به افراد امکان می‌دهد لیست‌های شغلی را برای سازمان‌های تایید شده در این پلتفرم ارسال کنند. این آگهی‌های شغلی به ارتباط نامزدهای مورد نظر با وب سایت‌های سازمان‌های مشخص شده کمک می‌کند، اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات شغلی کسب کنند.

Financial Times 27 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصاد بین‌الملل به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

افزایش هزینه‌های انرژی در آلمان به ایجاد رکود اقتصادی کمک کرد و در نتیجه آن ضعف‌های اقتصادی آشکار شد. در همین حال افزایش نابرابری به احیای مجدد نیروهای سیاسی افراطی دامن می‌زند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیزاری آلمانی‌ها از تورم که ریشه در مصیبت دهه ۱۹۲۰ دارد پس از تعدیل اندکی در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ احیا شد.

 

حزب مردمی PTI پاکستان، حزب مسلم پاکستان را مسئول افزایش هزینه برق دانست و هشدار داد که ممکن است افزایش تعرفه‌های برق در چند ماه آینده به حدود ۸۵ روپیه پاکستان در هر واحد برسد. دبیر کل حزب مردمی PTI پاکستان با شروع اعتراضات به افزایش هزینه قبوض برق گفتدولت مسئول افزایش غیر قابل تحمل هزینه‌های برق است. 

The New York Times 27 August

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) همچنین در نسخه امروزش اخبار اقتصادی زیر را گزارش کرد:

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق امریکا از زمان دستگیری‌اش در جورجیا روز روز پنجشنبه، ۷.۱ میلیون دلار جمع آوری کرده است. ترامپ فقط در روز جمعه ۴.۱۸ میلیون دلار به‌دست آورد که بالاترین میزان درآمد یک روزه در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ او است. کمپین او در سه هفته گذشته نزدیک به ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

 

پس از سال‌ها تقاضا برای سفرهای تفریحی و تجاری به دلیل ویرانی‌های کووید ۱۹، میلیون‌ها چینی دوباره سفر می‌کنند زیرا این کشور رونق هوانوردی در جهان را رهبری می‌کند. این موضوع به احتمال زیاد مصرف سوخت جت را در میان عرضه‌های کم و قیمت‌های بالا، افزایش می‌دهد.قیمت‌های بالای سوخت جت ممکن است بر خطوط هوایی که درحال‌حاضر از سود بالایی برخوردار هستند فشار بیاورد. در حالی که اگر شرکت‌ها از این هزینه‌های سنگین عبور کنند، مسافران احتمالا با قیمت‌های بالاتر رو به رو می‌شوند.

The Washington Post 27 August