شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#مجلس شورای اسلامی

خبر مهم از رفع فیلتر برخی سایت ها از زبان نماینده مجلس /توئیتر در لیست رفع فیلتر قرار گرفت؟

خبر مهم از رفع فیلتر برخی سایت ها از زبان نماینده مجلس /توئیتر در لیست رفع فیلتر قرار گرفت؟

ایسنا نوشت: عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای درباره رفع فیلتر برخی سایت ها، گفت: این آمادگی در کارگروه وجود دارد که تمام نیازمندی‌هایی را که مردم دارند و مسائل مجرمانه‌ای در آن وجود ندارد، برطرف کنیم.

حجت الاسلام مهدی باقری در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون صنایع مجلس درباره بررسی کیفیت اینترنت و اعلام اینکه «۶۴ درصد از کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند»، اظهار کرد: برخی پایگاه‌های اینترنتی در زمان‌هایی بنا به اقتضائات مسدود شدند و رفع فیلتر نشدند؛ برای رفع فیلتر این پایگاه‌ها یک نهادی باید تقاضا دهد تا این اتفاق بیفتد و در جلسه‌ای که گزارش مربوطه در صحن مجلس ارائه شد، نظر وزیر ارتباطات این بود که برای رفع فیلتر برخی از این پایگاه‌ها اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه «وقتی نیازهای مردم مرتفع نشود، طبیعتاً تعدادی از آنها از فیلترشکن استفاده می‌کنند»، ادامه داد: وزیر ارتباطات و دوستان‌شان باید پیگیری کنند تا موضوع در کارگروه بررسی شود؛ قطعا آنهایی که ضرورت ندارد، رفع فیلتر می‌شوند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای گفت: همچنین تعدادی از مسدودیت‌ هایی که برخی از سایت‌ها دارند، به دلیل تحریم‌ هاست و ما آن‌ها را مسدود نکردیم. حتماً با توجه به ظرفیت موجود در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای، این آمادگی در کارگروه وجود دارد که تمام نیازمندی‌هایی را که مردم دارند و مسائل مجرمانه‌ای در آن وجود ندارد، برطرف نماییم.

باقری در ادامه درباره طرح موضوع رفع فیلتر پلتفرم‌های یوتیوب و توئیتر عنوان کرد: یوتیوب و بسیاری از سایت‌هایی که فیلتر هستند برای اقشاری نظیر دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، بازرگانان و تمام کسانی که به لحاظ تخصصی به آن نیاز دارند، در دسترس است.

۲۷۲۱۷