شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یزد#انرژی#ضرر#میلیاردی#برخی#صنایع#ساعت#قطعی#برق

ضرر میلیاردی برخی صنایع با یک ساعت قطعی برق

ایلنا: عضو هیات مدیره خانه صنعت یزد هم با بیان اینکه قطعی یک ساعت برق صنایع در برخی کارخانه‌ها ضرر میلیاردی به دنبال دارد و می‌تواند موجب کاهش راندمان و حتی بیکاری کارگران شود گفت: قطعی‌های پی در پی برق هر سال به نسبت سال قبل از آن بیشتر می‌شود و گویی تصمیم‌گیران به جز اعمال فشار به صنایع و دستور خاموشی راهکاری برای حل این قبیل مشکلات ندارند.

محمدحسین فنائی با بیان اینکه قطعی برق، به‌ غیر از آنکه در روند فعالیت کارگران و روند تولید صنایع وقفه ایجاد می‌کند، باعث خسارت به دستگاه‌ها نیز می‌شود افزود: در امسال هزینه‌های جانبی تولید از جمله دستمزد کارگران، هزینه‌های حمل‌ونقل، بیمه، مالیات و اجاره افزایش پیدا کرده و با معضلاتی همچون هزینه‌های تحریم و نوسان نرخ ارز روبه‌رو هستیم و در زمانی که برق صنایع هم قطع می‌شود، این هزینه‌ها برای واحدهای صنعتی وجود دارد اما تولیدی انجام نمی‌شود و کار صنایع به تعبیری می‌خوابد.

وی اضافه کرد: صنایع به اندازه کافی دارای مشکل هستند و در شرایط بسیار دشواری فعالیت می‌کنند، در حالی که قطعی برق هم می‌تواند مشکلات آنها را چند برابر کند.

فنائی اظهار کرد: وظیفه دولت و حاکمیت این است که در ابتدا به فکر تامین نیاز بازار و صنایع داخلی و در گام بعدی به فکر تبادل کالا با کشورهای دیگر و ارزآوری از آنها باشند.