شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#حدادعادل#انقلابی

سیگنال انتخاباتی حدادعادل به شورای وحدت /تشکل های سیاسی ما پیر شده اند

سیگنال انتخاباتی حدادعادل به شورای وحدت /تشکل های سیاسی ما پیر شده اند

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما در انتخابات اسفندماه هم به‌دنبال افزایش مشارکت و هم به‌دنبال تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با سخنرانی غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد.

حدادعادل در ابتدای سخنان خود به تحلیلی از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ پرداخت و با انتقاد از احزاب و تشکل‌هایی که عکس‌العمل درخور و شایسته نداشتند، به ویژگی‌های یک تشکیلات سازمان‌یافته اشاره کرد و گفت: تشکل‌های سیاسی ما پیر شده‌اند و نتوانسته‌ایم جوانگرایی کنیم؛ با وجود اینکه منطق انقلاب روشن است و با این منطق می‌توان جوانان را جذب کرد، اما زیرساخت‌های صحیح را ایجاد نکرده‌ایم.

اهم اظهارات عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را به نقل از فارس بخوانید؛

*{در تحلیل فضای سیاسی کشور و موضوع روابط خارجی}: آمریکایی‌ها هیچ گاه کاری در جهت تقویت جمهوری اسلامی ایران نخواهند کرد. حتی اگر وعده‌ای بدهند، هیچگاه کاری که به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد و در جهت تقویت آن باشد انجام نخواهند داد.

* غرب می‌داند که بنیه اقتصادی برای جمهوری اسلامی یعنی موفق شدن نظام و رضایت مردم، و غرب این را به‌هیچ‌وجه برنمی‌تابد.

*غرب به‌شدت از ظهور اسلام به‌عنوان یک قدرت سیاسی نگران است و با تمام قوا می‌خواهد اجازه ندهد که انقلاب اسلامی، این نمونه حاکمیت اسلام موفق شود. فشارهایی که از روز اول انقلاب به ملت ما آوردند بهای ایستادگی ما در برابر زورگویی‌های غرب و آمریکا است.

*{با طرح برخی سؤالات}: پاسخ به این سوالات می‌تواند تحلیل جامعی از انتخابات ۱۴۰۲ به ما بدهد و استراتژی انتخاباتی نیروهای انقلاب را مشخص کند. تأثیر اغتشاشات سال گذشته بر انتخابات امسال، مشارکت احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات، رقابت درون گروهی جریان نیروهای انقلاب و آثار ارائه فهرست‌های مختلف انتخاباتی، مشارکت کل جامعه در انتخابات و ... از جمله گزاره هاست.

* ما در انتخابات اسفندماه هم به‌دنبال افزایش مشارکت و هم به‌دنبال تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد هستیم.

*تلاش می‌کنیم نیروهای مؤمن و متعهد و متخصص و عاقل و خردمند را به مجلس بفرستیم.

*{ضمن اظهار امیدواری نسبت به احتمال رفع اختلاف شورای وحدت و شورای ائتلاف}: این یک وظیفه شرعی است که کاری کنیم بین نیروهای متدین و انقلابی اختلاف نباشد.

۲۷۲۱۷