شهر خبر

نمره یک اصلاح طلب به دولت رئیسی /اطرافیان رئیس جمهور قدرتمند و توانمند نیستند

نمره یک اصلاح طلب به دولت رئیسی /اطرافیان رئیس جمهور قدرتمند و توانمند نیستند

منیبان نوشت:فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: دولت رئیسی خیلی به مردم وعده داد اما کاری نتوانست انجام بدهد، اعتراضاتی هم که در کشور انجام گرفت نشان از ناتوانی دولت بود.

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره عملکرد سیاسی دولت رئیسی گفت: به هر صورت مردم و کارشناسان در مسائل مختلف باید در مورد کارکرد دولت نظر بدهند. متخصصان مسائل اقتصادی، سیاسی و عامه مردم درباره رفاه و امنیت نظر دهند که آیا بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی اتفاق مثبتی رخ داده است یا خیر و دولت چه اقداماتی برای حل مشکلات مردم انجام داده است. دولت از نظر اقتصادی کاملا ناموفق بوده و نتوانسته اقدامی برای بهبود وضعیت اقتصادی انجام دهد. از نظر سیاسی مشخص است که ما امروز با فرار مغزها مواجه هستیم و قطعا امروز وضعیت به گونه ای شده است که هر خانواده قصد مهاجرت دارد. این وضعیت ناشی از عدم امنیت اقتصادی و اجتماعی است.

او در ادامه افزود: ابراهیم رئیسی در قامت یک رئیس جمهور کامل نبود و اطرافیان او نیز آدم‌های قدرتمندی نیستند و توانایی کمک به رئیسی را ندارند. ضعف مجلس نیز دست به دست این عوامل داده و موجب مشکلات فعلی، برای مردم شده است. فضای فعلی کشور برای مردم مطلوب نیست و دولت نتوانسته فضایی ایجاد کند که نارضایتی‌ها به رضایت تبدیل شوند.

جلالی‌زاده با اشاره نمره ضعیف دولت رئیسی در مقایسه با دولت‌های پیش از خود گفت: وقتی که دولت رئیسی را با دولت‌های پیش از خود مقایسه کنیم حتی از نظر سواد و معلومات نشان می‌دهد که دچار افت شده‌ایم. وقتی کابینه رئیسی و خاتمی را مقایسه کنیم از نظر تسلط و امور وزارتخانه‌ها قابل مقایسه نیستند. از نظر پذیرش عمومی نیز رئیسی قابل مقایسه با روسای جمهور قبلی نیست. دولت رئیسی خیلی به مردم وعده داد اما کاری نتوانست انجام بدهد، اعتراضاتی هم که در کشور انجام گرفت نشان از ناتوانی دولت بود.

۲۷۲۱۷