شهر خبر

سلیمی نمین: «شریان» جریان مطرحی نیست /زیاده خواهی پایداری‌ها اصول تشکیلاتی را می‌شکند

سلیمی نمین: «شریان» جریان مطرحی نیست /زیاده خواهی پایداری‌ها اصول تشکیلاتی را می‌شکند

سلیمی نمین می گوید یا برخی زیاده خواهی ها که پایداری ها دارند قواعد را می شکند، یعنی اصول تشکیلاتی را می شکنند که این هم به میزانی قابل انتقاد جدی است.

هرچه به نیمه دوم سال نزدیک ترمی شویم فضا ی سیاسی کشور انتخاباتی تر می شود. علم جلسات درون جریانی و درون تشکیلاتی برافراشته تر شده است و خبرها از گوشه و کنار اردوگاه های سیاسی حکایت از برپا شدن جلسات انتخاباتی دارد.

در میان برخی خبرها حکایت از نقش آفرینی دولتی ها در امر انتخابات دارد، موضوعی که با توجه به جایگاه اجرایی دولت در برگزاری انتخابات محل بحث و مناقشه است.

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا اما این شائبه را جدی نمی داند و معتقد است این امروز پیش از این نیز در دولت های گذشته مسبوق به سابقه بوده است.

مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا را بخوانید:

بله اما این یک مقدار کم رنگ است اما در همین حد هم به نظر ما باید از آن اجتناب شود.

شریان طیف و جریان خیلی مطرحی نیستند و خیلی جریان ساز نیست. در مورد جبهه پایداری هم از میان پایداری ها ما وزیر نداریم اما در گذشته مصادیقی داشتیم که جای انتقاد جدی در مورد آنها وجود داشت و نزدیک به ده وزیر که در قدرت بودند حزبی را درست کردند.

بله، البته در چند کابینه اینکار صورت گرفت یعنی در چند دولت ما شاهد این موضوع بودیم که زمانیکه در قدرت بودند حزب تشکیل دادند. مشارکت و کارگزاران همینطور بود. اینها را گفتم که متوجه باشیم این مقوله قابل پسندی نیست.

در این دولت اهتمامی از جانب خود دولت شاهد نیستیم ، یعنی دولت اقدام به تشکیل حزب در قدرت نکرده و از این جهت خیلی نگرانی وجود ندارد. حالا امکان دارد یک وزیری در یک حزبی حضور داشته باشد که آن مانع قانونی ندارد اما در عین حال می تواند منشاء برخی موضع گیری ها باشد.

این بحث دیگری است، می تواند بخشی از مشاورین و نزدیکان ریاست محترم جمهور از اعضا پایداری بوده باشند اما ما وزیری که الان عضو پایداری باشد نداریم.

نه این نگرانی جدی نیست. در دولت اهتمامی دال بر اینکه در مورد مجلس کار جدی صورت دهد وجود ندارد و این دولت بیشتر اهتمام خود را به کار داده است و واقعا خیلی دنبال مسائل سیاسی نیست. حالا چقدر توان دارد آن بحث دیگری است ولی تمام توجه خودش را معطوف به حل مشکلات مردم کرده و خیلی ادعای سیاسی کاری نداشته و نمی تواند نشانی از این قضیه بطور جدی در این دولت بگیریم.

دولت دنبال اینکه تمهیداتی بیاندیشد تا در قدرت بماند نیست و نشانه ای جدی در این خصوص نمی بینیم.

برای افزایش مشارکت همه ما هرکدام یک وظیفه ای داریم ،اگر قائل به این معنا هستیم که مسائل کشور به بهترین وجه از طریق قانونمندی رقم خواهد خورد همه ما باید در ارتباط با بحث مجلس فعال باشم.برخی نهادها و مراکزی که بطور مستقیم در انتخابات نقش دارند علی القاعده تاثیرات آنها بیشتر است اما همه کسانی که مدعی تعلق به این اب و خاک هستند باید سهم خودشان را دراین زمینه ایفا کنند.

بهترین راه این است که همه کانال های قانونی را برپایه تعاملات تقویت کنیم. مثلا آقای بادامچیان اعلام کرد که ما ۴۰۰ کاندیدا داریم و این یعنی اینکه ما آمادگی لازم را داریم برای اینکه خودمان لیست بدهیم، در این حرف این مستتر است که اگر سهم ما را آنطور که می خواهیم ندهید ما خودمان تنهایی لیست می دهیم.

یا برخی زیاده خواهی ها که پایداری ها دارند قواعد را می شکند، یعنی اصول تشکیلاتی را می شکنند که این هم به میزانی قابل انتقاد جدی است. الان که زمان ثبت نام بیشتر شده است باید شورای محترم نگهبان سعی کند دقت بیشتر دراین زمینه مبذول بدارد.

قبلا عدم احراز صلاحیت می زدند و الان دیکر عدم احراز معنا نخواهد کرد. قبلا برخی را به دلیل عدم احراز این شورا رد می کرد و الان طبیعتا این تغییر خواهد داشت و امیدوارم شورای نگهبان از این تغییراتی که در قانون انتخابات صورت گرفته بهره بگیرد و طبیعتا افرادی که صلاحیت ارتقا جایگاه مجلس را دارند شناسایی کند و تایید صلاحیت کند که آنها هم سطح مشارکت را ارتقا دهند و در نهایت سطح مجلس را ارتقا ببخشند.

۲۷۲۱۲