شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قطار

توفان گرد و خاک بازهم حرکت قطار در این مسیر را لغو کرد

توفان گرد و خاک بازهم حرکت قطار در این مسیر را لغو کرد

مدیر پایانه ریلی سرخس گفت: قطار مسافربری ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه مشهد-سرخس به دلیل توفان خاک و ماسه در طول این خطوط ریلی و عدم دید کافی لغو شد.

حمیدرضا قادری روزشنبه اعلام کرد: در پی لغو این قطار برنامه ای، حرکت قطار سرخس به مشهد فردا صبح ساعت پنج و پنج دقیقه نیز انجام نخواهد شد.

مدیر پایانه ریلی سرخس ادامه داد: قطار مسافربری سرخس برای فردا، ظهر یکشنبه طبق برنامه از مشهد عازم سرخس می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان، ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد-سرخس ۲۱۶ صندلی است، در مرداد ماه امسال روزانه حدود ۷۶ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد تردد داشتند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد-سرخس است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی امروز نوار شرقی استان درگیر پدیده توفان گرد و خاک شدید است که تا پایان امروز به دیگر مناطق استان سرایت می‌کند، با شدت گرفتن این پدیده، به‌تدریج کاهش دید و کاهش کیفیت هوا نیز در بیشتر نقاط به خصوص نواحی شرقی افزایش می‌یابد.

از ابتدای امسال تاکنون هشت مرتبه مسیر ریلی و جاده‌ای مشهد-سرخس بر اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی مسدود شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.