شهر خبر

کادر پزشکی همراه با ۳۷۰ آمبولانس وارد پایانه‌های مرزی کشور شدند

کادر پزشکی همراه با ۳۷۰ آمبولانس وارد پایانه‌های مرزی کشور شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۷۰ آمبولانس و ۵۸ اتوبوس آمبولانس با هزار نفر از همکاران وزارت بهداشت، شامل ۱۲۰ پزشک متخصص و عمومی با امکانات مناسب بهداشتی و درمانی وارد پایانه‌های مرزی کشور شده‌اند و مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

بهرام عین اللهی روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد در فرودگاه یاسوج اظهار کرد: ۵۵ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران و ۲۵ درصد از مرز شلمچه راهی کربلای معلی می‌شوند و حوزه بهداشت و درمان با راه‌اندازی دو بیمارستان مجهز در این ۲ پایانه خدمات بهداشتی مناسبی به زائران ارائه می‌دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیمارستان مهران ظرف ۹ ماه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۵۰ تخت افتتاح شده و به زائران کربلا خدمت‌رسانی می‌کند.

عین‌ اللهی با اشاره به موضوع گرمازدگی در فصل تابستان به زائرانی اربعین حسینی توصیه کرد در ساعاتی که اوج گرما زیاد است راهپیمایی نکنند که گرمازده نشوند.

وی درباره سفر به کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: وزیران به نمایندگی از هیأت دولت به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و ضمن بررسی مشکلات، پروژه‌های هفته دولت را افتتاح خواهند کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: سال گذشته در بهمئی قول افتتاح بیمارستان آن منطقه را دادیم و این بیمارستان طی سفر هیأت دولت به این استان با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد و امروز چندین پروژه در همان مرکز از جمله رادیوتراپی را افتتاح خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود مردم استان کهگیلویه وبویراحمد برای درمان خود از استان خارج نشوند و همه امکانات بهداشتی و درمانی در این استان وجود داشته باشد.

در این سفر امروز وزیر بهداشت به یاسوج مرکز قلب بیمارستان امام سجاد این شهر کلنگ زنی و مرکز پزشکی هسته‌ای استان نیز افتتاح می‌شود.