شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#شورای نگهبان

فوری/طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تأیید شد

فوری/طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تأیید شد

مهر نوشت: سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل ایراداتی داشت که با رفت و آمدهایی که بین شورای نگهبان و مجلس صورت گرفت، از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

هادی طحان نظیف صبح امروز (شنبه ۴ شهریور ماه) در نشست خبری، اظهار داشت: طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل ایراداتی داشت که با رفت و آمدهایی که بین شورای نگهبان و مجلس صورت گرفت و با اصلاحاتی که از سوی مجلس اعمال شد، این مصوبه برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

وی بیان کرد: لایحه موافقتنامه همکاری‌های انتظامی و امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قرقیزستان در شورای نگهبان بررسی شد و تنها ایراد آن استفاده از واژگان غیر فارسی در مصوبه است که اگر مجلس آن را اصلاح کند، ما مجدداً لایحه را در شورای نگهبان بررسی خواهیم کرد.

طحان نظیف ادامه داد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و تایید شد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: مصوبه مجلس درباره لایحه تشکیل مناطق آزاد سرخس، دوغارون و مازندران اشکال جدی خاصی وجود ندارد و صرفاً یک ایراد جزئی وجود دارد. اصلاح آن با یک عبارت رفع خواهد شد.

۲۷۲۲۰