شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#انتخابات مجلس#اصولگرایان

۲ کاندیدای شاخص در انتخابات مجلس /نوری قزلجه: اعتدالیون شاخص ثبت‌نام نکرده‌اند

۲ کاندیدای شاخص در انتخابات مجلس /نوری قزلجه: اعتدالیون شاخص ثبت‌نام نکرده‌اند

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس به دنیای اقتصاد گفت: اصولگرایان برای انتخابات مجلس دوازدهم فعال هستند و مشکلی هم ندارند و مسیر برای آنها هموار است. گاهی هم در درون این طیف سر و صداهای زرگری درست می‌کنند تا تحریکی ایجاد کنند؛ اما رقابت افراد همفکر با هم برای مشارکت مردم جذاب نیست.

در بخشی از این مطلب آمده است؛

آن‌طور که در برخی از اخبار آمده تنها نام محمدرضا باهنر و علی مطهری از چهره‌های شاخص جریان اصولگرا در میان ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس دوازدهم دیده می‌شوند. اما نامی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و اعتدالگرا در میان ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس دوازدهم نیست. همین امر انتقاداتی را به دنبال داشته است و بسیاری این موضوع را نشات گرفته از تصمیم مجلس و اصلاحیه قانون انتخابات مبنی بر ثبت‌نام زودهنگام می‌دانند.

رقابت اصولگرایان با هم جذاب نیست

غلامرضا نوری‌قزلجه، نماینده بستان‌آباد و رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، در پاسخ به این پرسش که چه کسانی در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: نشنیده‌ام که خیلی افراد شاخصی در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کرده باشند. خصوصا خبرهایی در خصوص ثبت‌نام افراد شاخص از جریان اعتدال و اصلاحات به گوش نمی‌رسد و این موضوع برای اینکه انتخابات مجلس دوازدهم، مشارکتی شود خوب نیست.

به گفته او اینکه چهره‌های شاخص از جریانات مهم سیاسی کشور در انتخابات شرکت نکنند، بر مشارکت تاثیر منفی می‌گذارد.

او با اشاره به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس تصریح کرد: از نظر عدد ثبت‌نام، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره بی‌سابقه‌ است و این موضوع از نظر تکثر خوب است و امیدهایی را ایجاد می‌کند؛ مشروط بر اینکه این تکثر در لیست‌های نهایی توام با تنوع باشد. تنوع در بین نامزدها از نظر گرایش‌های سیاسی باید به اندازه‌ای باشد که مردم را ترغیب و تشویق کند و آنها را پای صندوق‌های رای بکشاند.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس‌ تاکید کرد: بنابراین به دنبال تکثر ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات مجلس دوازدهم، تنوع بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود. حداقل باید از میان افرادی که در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند، تنوع سیاسی در میان نامزدها در حوزه‌های مختلف و به ازای همه کرسی‌های مجلس وجود داشته باشد تا مردم هم پای صندوق‌های رای بیایند.

نوری قزلجه، با انتقاد از ثبت‌نام زودهنگام انتخابات مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: پیش از این هم اعلام کرده بودیم که ثبت‌نام زودهنگام مانع از ثبت‌نام عده‌ای خواهد شد که می‌توانند به درد کشور، نظام و مردم بخورند، در عمل نیز همین اتفاق افتاد.

او در خصوص اینکه چه افرادی از طیف‌های اصولگرا برای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: اصولگرایان برای انتخابات مجلس دوازدهم فعال هستند و مشکلی هم ندارند و مسیر برای آنها هموار است. گاهی هم در درون این طیف سر و صداهای زرگری درست می‌کنند تا تحریکی ایجاد کنند؛ اما رقابت افراد همفکر با هم برای مشارکت مردم جذاب نیست.

۲۷۲۷