شهر خبر

درخواست ویژه بادامچیان از شورای نگهبان برای کاهش تعداد ردصلاحیت شدگان انتخابات مجلس /اصلاح طلبان به دنبال مهره های سفید هستند

درخواست ویژه بادامچیان از شورای نگهبان برای کاهش تعداد ردصلاحیت شدگان انتخابات مجلس /اصلاح طلبان به دنبال مهره های سفید هستند

ایسنا نوشت:  اسدالله بادامچیان، دبیرکل موتلفه تلویحا از شورای نگهبان خواست با رویکردی بازتر و جامع تر به بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس بپردازد.

اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه در تحلیل چگونگی حضور اصلاح طلبان در پیش ثبت نام انتخابات مجلس آینده اظهار داشت: عده ای ثبت نام کردند، برخی از آنها در پی عناوین جدید و مهره‌های سفید بودند، برخی شان تحلیل منفی داشتند و بخشی از اصلاح طلبان هم اعلام مخالفت و تحریم داشتند. چند نفر هم به جای اثبات زنده بودن جریان، موضع‌گیری‌های تند سیاسی داشتند که اگر ما مرده‌ایم، همه مرده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تصریح کرد: پیش ثبت نام ۴۹ هزار نفره نشانه زنده بودن و بالنده بودن جریان انقلاب اسلامی و ملت ایران است که البته استکبار و معاندان و واماندگان سیاسی، نتوانسته‌اند پیام ملت ایران در این حضور شگفت آور را قبول کنند و علل تحول در ثبت نام از ۱۶ هزار نفر به ۴۹ هزار نفر را تحلیل نمایند. به هر حال انقلاب و ملت پرافتخار ایران راه خود را می روند و ان شاالله در مجلس دوازدهم با انتخاب برترین از شایسته‌ترین نمایندگان، مقدمات تحول تکاملی مثبت را در گام دوم انقلاب و در ساخت جامعه نمونه اسلامی شاد و موفق ایجاد خواهند کرد.

وی در ادامه به بیان پیشنهاد خود به شورای محترم نگهبان درباره داوطلبان مجلس دوازدهم پرداخت و گفت: می‌دانیم طبق قانون اساسی، شورای نگهبان، مسئولیت تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات‌ها را دارد که بر این اساس پیشنهاد دارم، به احترام مشارکت گسترده مردم در پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم، غیر از آنها که عدم صلاحیت دارند، ثبت نام کنندگانی که احراز صلاحیت نشده اند را به مردم واگذار نمایند زیرا اگر عدم صلاحیت قطعی نباشد عدم احراز صلاحیت نمی‌تواند مبنای رد ثبت نام کننده باشد و از طرفی عدم جواز رای به چند ده هزار ثبت نام کننده در مشارکت گسترده و رقابت صحیح مردم اثر منفی دارد و البته مردم هم به چهره‌های شناخته شده رای می‌دهند و رای هم متعلق به مردم است.



۲۷۲۲۰