شهر خبر

بخشی از اردوگاه واگنر در بلاروس برچیده شد

بخشی از اردوگاه واگنر در بلاروس برچیده شد

ایرنا نوشت: رسانه‌های پنجشنبه گزارش دادند که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد بخشی از یک اردوگاه گروه واگنر در ناحیه «آسیپوویچی» استان «موگیلف» در بلاروس برچیده شده است.

به نقل از یاهو نیوز، تصاویری که موسسه «پلنت لبز» تهیه کرده است برچیده شدن یک سوم از چادرها گروه واگنر را نشان می‌دهد.

این گزارش افزود که ۲۷۳ چادر واگنر در این اردوگاه وجود داشت و ۱۰۱ چادر برچیده شده است.

روند برچیده شدن چادرهای اردوگاه از اول اوت (دهم مرداد) آغاز شد. اما تصاویر ماهواره‌ای همچنین نشان می‌دهد که تعداد تجهیزات نظامی در این اردوگاه کاهش چندانی نداشته است.

موسسه پلنت لبز در گزارش خود نوشت: با توجه به اینکه در هر چادر می‌توان حدود ۲۰ جنگجو را اسکان داد، برآورد ما این است که ۲ هزار و ۲۰ نفر از حدود پنج هزار نفری که در اردوگاه بودند، آنجا را ترک کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که این جنگجوها به کجا منتقل شده‌اند و همچنین اطلاعاتی در مورد ایجاد اردوگاه‌های مشابه در مناطق دیگر بلاروس برای اسکان آنها منتشر نشده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که یوگنی پریگوژین موسس و رئیس واگنر چهارشنبه در پی سانحه هوایی در روسیه جان خود را از دست داد.

رسانه‌های خبری چهارشنبه از سقوط یک فروند هواپیمای خصوصی هنگام پرواز از مسکو به مقصد سن پترزبورگ خبر دادند. این رسانه‌ها اعلام کردند که پریگوژین یکی از ۱۰ مسافر جانباخته این هواپیما بوده است.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه بامداد پنجشنبه با انتشار فهرست سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در منطقه تِوِر روسیه تائید کرد که پریگوژین هم در این لیست حضور داشته است

310310