شهر خبر

اکانت‌های توئیتری به‌‌شدت مذهبی برای بدبین کردن افکارعمومی به دین ساخته‌ شده‌اند

روزنامه جام جم نوشت: سناریو، آنها این است با مطالبی که بیان می‌کنند، خود را در پوشش یک فرد به‌شدت معتقد، در معرض بدترین اتهام‌ها و داوری‌ها قرار دهند تا این اعتقادها، نامربوط و نفرت‌انگیز جلوه کند که نتیجه این رویه، هرچه بیشتر بدبین کردن افکار عمومی نسبت به دین و دینداران است.

اکانت‌های توئیتری به‌‌شدت مذهبی برای بدبین کردن افکارعمومی به دین ساخته‌ شده‌اند
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۲۲:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جام جم اکانت‌های توئیتری به‌شدت مذهبی را که به نوشته این روزنامه موارد خلاف عقل به روحانیون و افراد متدین نسبت می‌دهند، شبکه‌ بهم‌پیوسته دانسته که برای بدبین کردن افکار عمومی نسبت به دین ساخته شده‌اند!

به گزارش جام جم، برخی اکانت‌های توییتری که تلاش دارند صاحب خود را به‌شدت مذهبی جلوه دهند، در اقدامی پیچیده، برخی موارد خلاف عقل و نفرت‌انگیز را به روحانیون، افراد مذهبی و متدین نسبت می‌دهند تا باعث تنفر افکار عمومی از این قشر شوند؛ آن هم در حالی که این اکانت‌ها هویت جعلی دارند اما با ادبیات دینی و فقهی، شبیه برخی طلاب و روحانیون، تلاش می‌کنند مخاطب، درباره طیف فکری آنها به اشتباه بیفتد و از این رهگذر انواع مطالب و ادعاهای بی‌پایه و نادرست را با نهایت لودگی و پرده‌دری، به دین و دینداران نسبت می‌دهند و بسیاری از مخاطبان نیز ادعاهای آنها را باور می‌کنند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: سناریو، آنها این است با مطالبی که بیان می‌کنند، خود را در پوشش یک فرد به‌شدت معتقد، در معرض بدترین اتهام‌ها و داوری‌ها قرار دهند تا این اعتقادها، نامربوط و نفرت‌انگیز جلوه کند که نتیجه این رویه، هرچه بیشتر بدبین کردن افکار عمومی نسبت به دین و دینداران است. این روزها همچنین اکانت‌های جعلی با عکس خانم‌های مذهبی و محجبه بسیار زیاد شده که مطالب سست و بی‌محتوا به نام دین می‌نویسند و جالب‌تر این‌که این توییت‌ها در برخی موارد وایرال (بازنشر سریع) نیز می‌شود و بدون آن‌که کسی اعتبار آنها را بررسی کند، در میان مردم باورپذیری و تاثیرگذاری نیز دارد و آنها را به عنوان سند معتبر خشک‌مغزی افراد متدین سر دست می‌گیرند. بررسی نشان می‌دهد که این فرآیند در قالب یک شبکه به‌هم پیوسته فعالیت می‌کند.