شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیسی#مقامات#رئیس جمهوری

دیدارهای دیپلماتیک رئیسی در حاشیه اجلاس بریکس؛ از نارندا مودی تا داسیلوا

دیدارهای دیپلماتیک رئیسی در حاشیه اجلاس بریکس؛ از نارندا مودی تا داسیلوا

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس بریکس با برخی مقامات خارجی حاضر در این نشست دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه به وقت محلی، در حاشیه پانزدهمین نشست گروه «بریکس» در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در دیدار خانم «شیخ حصینه» نخست وزیر بنگلادش با قابل تقدیر دانستن تلاش‌های او برای پیشرفت بنگلادش، به اقدامات قدرت‌های سلطه‌گر برای متوقف کردن ایران از طریق اعمال تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تبدیل تحریم‌ها و تهدیدها به فرصت، امروزه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پیشرفته‌ای دست یافته و آماده است آنها را در راستای توسعه روابط با بنگلادش تبادل کند.

رئیسی با اشاره به حمایت کامل دولت آمریکا از صهیونیست‌ها در پایمال کردن حقوق ملت فلسطین، بر حمایت از این ملت مظلوم به‌عنوان وظیفه‌ای انسانی و اسلامی تاکید کرد.

خانم «شیخ حصینه» نخست وزیر بنگلادش نیز در این دیدار ضمن تبریک عضویت ایران در گروه «بریکس»، از علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری با ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری خبر داد.

نخست وزیر بنگلادش ضمن تاکید بر اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی اظهار داشت: مردم بنگلادش علی‌رغم برخورداری از مذاهب مختلف، در فضایی دوستانه، همزیستی کاملا مسالمت‌آمیزی با یکدیگر دارند.

دیدارهای دیپلماتیک رئیسی در حاشیه اجلاس بریکس؛ از نارندا مودی تا داسیلوا

همکاری‌های ایران و برزیل می‌تواند بیش از پیش گسترش یابد

سید ابراهیم رئیسی همچنین امروز پنجشنبه در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس در دیدار آقای «لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب مجدد آقای داسیلوا به ریاست جمهوری برزیل، بر توسعه بیش از پیش روابط دو کشور و گسترش همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اذعان مقامات آمریکایی‌ مبنی بر شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری علیه ایران، افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه، پیشرفت‌های ایران در علم و فناوری جهشی است.

«لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل نیز در این دیدار ضمن تبریک پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه «بریکس» تصریح کرد: فرصت‌ها و زمینه‌های زیادی در عرصه‌های تبادلات علمی، فناوری، تجربیات دانشگاهی و نیز مسائل فرهنگی برای گسترش همکاری‌ها و روابط فیمابین وجود دارد.

رئیس جمهور برزیل تحریم را نوعی سلاح جنایی علیه ملت‌ها دانست که مردم کشور تحریم شده را هدف قرار می‌دهد.

داسیلوا ساختار کنونی سازمان ملل را در جلوگیری از تجاوز قدرت‌ها علیه حقوق ملت‌ها ناتوان دانست و با تاکید بر اینکه ساختارهای فعلی نیاز به بازطراحی دارد، گفت: بریکس باید بتواند منطق اقتصادی و نظمی جدید را در جهان بنا کند.

دیدارهای دیپلماتیک رئیسی در حاشیه اجلاس بریکس؛ از نارندا مودی تا داسیلوا

نخست وزیر هند به رئیسی: حضور ایران در بریکس می‌تواند انرژی مضاعفی به فعالیت‌های آن ببخشد

سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در حاشیه پانزدهمین نشست گروه بریکس، در دیدار آقای «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، با اشاره به سابقه روابط دیرینه تمدنی و فرهنگی دو کشور اظهار داشت: ایران و هند همواره روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و در حال حاضر نیز روابط سیاسی و دیپلماتیک حسنه‌ای دارند، اما روابط اقتصادی فیمابین متناسب با این روابط دوستانه توسعه نیافته است.

رئیس جمهور افزود: ایران و هند ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های علمی، فناوری، فضایی، انرژی و ترانزیت دارند. همچنین تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کریدور شمال-جنوب می‌تواند منافع هر دو کشور و هر دو ملت را تامین کند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیوستن کشورمان به گروه «بریکس» گفت: حضور ایران در این گروه می‌تواند انرژی مضاعفی به فعالیت‌های آن ببخشد.
نخست وزیر هند ضمن اشاره به سوابق روابط تمدنی و فرهنگی دو کشور، از علاقمندی کشورش برای گسترش هر چه بیشتر روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف خبر داد.


۲۷۲۲۰