شهر خبر

علم الهدی : این فرهنگ از بالا با مردم برخورد کردن، فرهنگ یزیدی و بنی‌عباس است

علم الهدی : این فرهنگ از بالا با مردم برخورد کردن، فرهنگ یزیدی و بنی‌عباس است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هیچ‌گاه نباید خودمان را در مسئولیت‌های نظام برای احترام، امتیاز و ثروت آماده کنیم، معنا ندارد در این نظام کسی برای این‌ چیزها مسئولیت بپذیرد.

به گزارشبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای شورای اداری خراسان رضوی که به مناسبت آغاز هفته دولت در سالن شهدای دولت استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیریت استان، اظهار کرد: امروز بر حسب برخی روایات، سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که نمودی از مظلومیت اهل بیت هستند. امام مجتبی(ع)، امامی است که وقتی به مسجد می‌رفت، خطیب بالای منبر به پدرش امیرالمؤمنین دشنام می‌داد. در کوچه و بازار دوستانش او را دوره کرده، به او اهانت می‌کردند و مذل‌المؤمنین خطاب می‌کردند. خانه برای همه محل امن و آرامش است، اما ایشان در خانه سرشان را کنار قاتلشان می‌گذاشتند و با قاتل خود همدم بودند، این مظلومیت امام حسن(ع)، یک تابلوی تمام‌عیار و نمادی از مظلومیت تمام اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، افزود: شهید رجایی که نماد هفته دولت است، وجه شباهتی با امام مجتبی(ع) داشت. آنچه از شهید بزرگوار همه جا مطرح و زبانزد است، دوران ریاست جمهوری و در نهایت شهادت ایشان است. در حالی که شهید رجایی قبل از دوران ریاست جمهوری نیز دوره وسیع‌تری را در جایگاه نخست‌وزیری گذراندند و اگر کسی خصوصیات دوران نخست‌وزیری شهید رجایی را مرور کند، یک دوره کامل مظلومیت را مشاهده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: مسئولیت در نظام اسلامی، کار کردن در یک نظام سرمایه‌داری یا سوسیالیستی نیست که افراد به قدرت‌ و ثروت‌ برسند و تمام دوران مسئولت و مدیریت با تجلیل‌ها و تقدیرها سپری شود. اگر کسی بخواهد در مدیریت‌ها و مسئولیت‌های این نظام خالصانه خدمت کند، باید خود را برای دویدن و تلاش کردن و در مقابل آن، دشنام شنیدن و نقدهای غیرمنصفانه آماده کند، این زندگی مدیریتی در این نظام است.

علم‌الهدی به زندگی مظلومانه شهید رجایی اشاره و بیان کرد: زندگی این شهید مظلوم پیش از پیروزی انقلاب با زندان و شکنجه سپری شد، پس از پیروزی انقلاب و در روزهای اول انقلاب، به مبارزه طاقت‌فرسا با گروهک‌ها و جریان‌های ملی‌گرایی که به اساس فکر امام وابستگی و اعتقاد نداشتند، گذشت و از آن مرحله تا شهادت نیز جز مظلومیت و محرومیت و برخورد کردن با ناگواری‌ها، هیچ چیز نبود و در نهایت به شهادت رسید.

وی ادامه داد: این مسیر یک خدمتگزار صادق و خالص در نظام است. هیچ‌گاه نباید خودمان را در مسئولیت‌های نظام برای احترام، امتیاز و ثروت آماده کنیم، معنا ندارد در این نظام کسی برای این‌ چیزها مسئولیت بپذیرد. آن طرف قضیه نیز خداوند متعال اعلام کرده است منزلتی که به او می‌دهد، یک لحظه‌اش قابل مقایسه با تمام دارایی‌های این دنیا و این زندگی نیست. این اعتقاد و باور ماست؛ نعمت‌های خدا در بهشت قابل توصیف نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برای ما که به معاد باور داریم، اهانت‌ها در فضای مجازی و از این قبیل موضوعات بی‌اهمیت است و اگر کسی خالص باشد، بدون توجه به این مسائل عمل می‌کند، گفت: شما عزیزان سرمایه اصلی که همان اخلاص است را در زحمات خودتان از دست ندهید. مدیریت، زحمت زیادی برای شما دارد و در ازای این زحمات، اینجا هیچ چیز نیست، تنها اخلاص به کار ما ارزش می‌دهد و دقت کنیم در انجام کارمان هیچ چیز به جز خدا در چشم‌مان نیاید.

علم‌الهدی با بیان اینکه اخلاص مسئله‌ای قلبی است، عنوان کرد: رابطه قلبی ما با خدا باید یک مظهر در زندگی داشته باشد و آن مظهر، خدمت به مردم و بندگان است که اگر چنین نباشد، این اخلاص حقیقی نیست. مردم به خدا وابسته هستند و جز خدمت به مردم، مظهری برای اخلاص وجود ندارد.

وی خدمت خالصانه به مردم را نشانه وابستگی به خدا دانست و اضافه کرد: نباید در انجام مسئولیت، مردم را درجه دوم و قشر زیردست خود ببینیم. این فرهنگ از بالا با مردم برخورد کردن، فرهنگ یزیدی و بنی‌عباس است نه فرهنگ اهل بیتی. مدیریت در نظام سرمایه‌داری، مدیریت از بالا به پایین است، مدیریت سلاطین بنی‌عباس و بنی امیه این طور بوده، اما اهل بیت(ع) با زیرمجموعه خود برادرانه و عاطفی برخورد می‌کردند. آن برده و آن بنده، برادر حضرات به شمار می‌آمد، برادرانه برخورد می‌کردند، نه از موضع قدرت و بالا به پایین.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم راهبرد شما در تمام خدمات و فعالیت‌ها، همین اخلاص در راه خدا و وابستگی در اجرای فعالیت‌ها بر حسب فرهنگ اهل بیت و معصومین باشد.

۲۷۲۲۰