شهر خبر

صف‌های بی‌سابقه مقابل سفارت‌های اروپایی در اراضی اشغالی برای دریافت ویزا

صف‌های بی‌سابقه مقابل سفارت‌های اروپایی در اراضی اشغالی برای دریافت ویزا

ایسنا نوشت: سفارت‌های اروپایی در اراضی اشغالی از افزایش چشمگیر تقاضای شهرک‌نشینان برای صدور پاسپورت‌های اروپایی یا ویزا به منظور مهاجرت به اروپا در ماه‌های اخیر خبر دادند.

روزنامه عبری«یدیعوت آحارونوت» به نقل از یکی از سفرای اروپایی در اراضی اشغالی نوشت: «برخی این را به قانون‌گذاری مرتبط می‌دانند، در حالی که برخی دیگر از هزینه‌های بالای زندگی صحبت می‌کنند.

این سفیر گفت، شهرک‌نشینان بیشتری خواهان صدور گذرنامه هستند، در «صف‌هایی که قبلا ندیده‌ایم».

این موضوع در محافل مشترک سفارت‌های اروپایی در اراضی اشغالی مورد بحث است. از جمله سفارت‌هایی که این افزایش تقاضا را گزارش داده‌اند می‌توان به سفارت‌های فرانسه، هلند، رومانی، پرتغال، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و سفارت‌های کشورهای حوزه دریای بالتیک اشاره کرد.

سفارت اسپانیا در همین راستا، تاکیدکرد که در سه سال گذشته درخواست‌ها برای صدور پاسپورت اسپانیایی به دلیل قانون تابعیت افزایش یافته است. همزمان تقاضا برای دریافت ویزای مهاجرتی که به مهاجران اجازه می‌دهد در اسپانیا زندگی و کار کنند نیز رشد یافته است.

سفارت فرانسه نیز اعلام کرده که تعداد درخواست‌ها برای دریافت گذرنامه افزایش یافته اما از انگیزه این امر نامطلع است.

رسانه های عبری چند روز قبل از کاهش چشمگیر میزان مهاجرت از آمریکای شمالی به اراضی اشغالی به ویژه در میان جوانان خبر دادند.

سایت روزنامه عبری«یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که طرح اصلاحات قضایی جامعه اسرائیلی را از هم می‌پاشد و بر همه ابعاد زندگی تأثیر می‌گذارد، و تاثیر آن تنها در داخل این اراضی نیست.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با یک بحران عمیق روبرو است که یکی از جدی‌ترین و خطرناک‌ترین بحران‌های داخلی محسوب می‌شود. در ماه مارس گذشته، اسحاق هرتزوگ ، رئیس این رژیم هشدار داد که تل‌آویو با یک بحران تاریخی روبه رو است که آن را به تخریب از درون تهدید می‌کند و خطری ملی برای آن است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط «مرکز دموکراسی اسرائیل»، ۴۵ درصد از شهرک‌ نشینان معتقدند که احتمال وقوع "جنگ داخلی شدید" در اراضی اشغالی وجود دارد.

در نوامبر سال گذشته، یک سوم شهرک نشینان یهودی معتقد بودند که رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت. همچنین یک سوم از جوانان صهیونیستی گفتند که نمی‌خواهند در ارتش به خدمت در آیند.

310310